Staropramen uviedol koncept v Česku koncom roku 2014, na rozdiel od svojej siete franšízových reštaurácií Potrefená husa (Trafená hus) sa Naše hospoda profiluje viac ako klasická krčma s dôrazom na kvalitnú pivnú ponuku.
V rámci projektu oslovuje Staropramen pôvodných majiteľov pohostinstiev a podniky pretvára do jednotného interiéru. Partnerstvo vyžaduje finančnú spoluúčasť vlastníka pohostinstva. Aké sú ostatné podmienky spolupráce, nie je zrejmé.
„Premenené“ podniky dostanú vybavenie v podobe nového nábytku aj výčapu. Jednotná je tiež uniforma personálu či grafická podoba jedálnych lístkov. Zapojené prevádzky budú propagované aj na internetových stránkach Staropramenu. Zákazníci v podnikoch pod hlavičkou Naše hospoda majú na výber pivá Staropramen Svetlý, Staropramen Nefiltrovaný, Granát a Staropramen Ležák.
„Vďaka skúsenosti s konceptom Potrefená husa máme silné know-how, ktoré pri príprave siete podnikov Naše hospoda plne využívame. Podľa prvých ohlasov to vyzerá, že typicky ‚česká hospoda‘ môže dobre fungovať aj tu na Slovensku,“ uviedol Jan Trochta, manažér značkových reštaurácií spoločnosti Pivovary Staropramen.
Popri pohostinstvu Machnáč, ktoré už má upravený názov na Naše hospoda Machnáč, oslovila česká spoločnosť na spoluprácu aj ďalších prevádzkovateľov. Staropramen chce premeniť ďalšie podniky v rámci Bratislavy a zamieriť aj do ďalších častí Slovenska.
Vlastné reštauračné siete prevádzkujú aj ďalšie české pivovary – známy je napríklad koncept Pilsner Urquell Original spoločnosti Plzeňský Prazdroj, ktorá má pobočku Kolkovna aj pri bratislavskej Eurovei. Českobudejovický Budvar má zas sieť Budvarka, ktorá je na Slovensku napríklad v Skalici.