Starbucks ukradol Vianoce na pohároch. Niektorých kresťanov to pobúrilo

Snehové vločky, jelene či vianočné stromčeky sú minulosťou, poháre sú jednoducho červené, bez akéhokoľvek motívu. Na červenom podklade sa vyníma len logo spoločnosti.

To, že spotrebitelia mnohokrát pri veľkých značkách nemajú radi zmeny, sa preukázalo aj tentokrát. Kritika však nesúvisela len s nostalgiou za motívmi. Do Starbucksu sa na sociálnych sieťach opreli veriaci, ktorí reťazcu vyčítajú negatívny vzťah k Vianociam.

„Starbucks odstránil Vianoce zo svojich pohárov, pretože neznáša Ježiša,“ uvádza na svojom Facebooku napríklad evanjelický kňaz Joshua Feuerstein.

Na sociálnej sieti publikoval video, ktoré má doposiaľ viac než 14-miliónov zhliadnutí. Muž vo videu vyzýva ľudí, aby namiesto svojho mena uvádzali slovné spojenie Merry Christmas. Na internete sa začali šíriť aj fotografie káv použivateľov s hashtagom #MerryChristmasStarbucks.

Podľa servera NYtimes.com Starbucks vo svojom vyhlásení uvádza, že odstránenie typicky vianočných znakov nemá nič spoločné s Ježišom.

„Tohtoročný dizajn je ďalší spôsob, ako Starbucks pozýva zákazníkov vytvárať svoje vlastné príbehy na červenom pohári, ktorý má byť akýmsi prázdnym plátnom,“ vysvetľuje spoločnosť v tlačovej správe.

Spoločnosť tiež uvádza, že vytváranie kultúry spolupatričnosti, začlenenia a rozmanitosti je jednou zo základných hodnôt reťazca a každý rok počas sviatkov chce spoločnosť prinášať svojim zákazníkom zážitok. Starbucks tiež tvrdí, že rád privíta všetkých zákazníkov, bez ohľadu na zázemie či náboženstvo.