Dosiaľ predával Spotify audio spoty tradičným spôsobom za fixné ceny a prostredníctvom klasických objednávok. Programmatic nákup zahŕňa automatizovaný systém na princípe real-time biddingu, teda aukčného prostredia. Týka sa audio reklamy, ako aj videa a displejovej inzercie.
Hudobná služba sa pri programmatic riešení spojila s etablovanými platformami Rubicon, The Trade Desk a AppNexus.
Nákupcom inzercie dáva týmto spôsobom k dispozícii celý svoj reklamný inventár. Po novom umožní Spotify zacieliť na používateľov presnejšie – cez viaceré demografické kategórie, ako aj poslucháčske návyky.
Podľa portálu Adage.com sa Spotify podarilo dohodnúť aj širšie spolupráce s mediálnymi agentúrami pri predaji audio reklamy. Jedným z partnerov má byť významný hráč Omnicom Media Group.
Hudobná služba púšťa reklamu v neplatenej verzii, ktorú využíva väčšina používateľov. Dovedna ich je zhruba 70 miliónov na 59 trhoch, kde Spotify pôsobí. Naopak, predplatné za verziu bez reklám platí približne 30 miliónov ľudí.
Reklama je pre Spotify hlavným nástrojom ako monetizovať svoju bezplatnú verziu, programmatic buying je ďalším krokom smerom inzerentom.
Zadávateľom tento rok v marci služba priniesla zlepšené zobrazovanie reklamných formátov v mobilnej verzii, čo malo zabezpečiť menšiu šancu ich prehliadnuteľnosti. Zároveň Spotify umožnil značkám sponzorovať vybrané playlist, pripomína Adweek.