Ústredným motívom spotu je sviatočný večer, počas ktorého prebieha záchranná akcia v horách. Pretože náročná práca záchranárov si vyžaduje nasadzovanie ich životov bez ohľadu na to, aký je deň. Telekom spotom takto symbolicky vzdáva úctu Horskej záchrannej službe a zároveň ďakuje za to, že sa na jej členov môžeme v horách spoľahnúť.

Spot tonalitne nadväzuje na pokojné a emotívne Vianoce, v ktorých stavili na filmovosť a jednoduché ľudské príbehy. Nakrúcanie prebiehalo vo Vysokých Tatrách. Rovnako ako celú vianočnú kampaň, aj tento spot režírovalo duo Wolfberg.

V spote účinkovali traja reálni členovia Horskej záchrannej služby – Igor Trgina, Jakub Filipko a Ján Šustr a okrem toho produkcia pri príprave spotu konzultovala všetky odborné záležitosti priamo s riaditeľom Horskej záchrannej služby Jozefom Janigom.

Nakrúcanie vianočnej kampane, vrátane spotu o Horskej záchrannej službe, sa uskutočnilo v polovici októbra, keď boli denné teploty pomerne vysoké aj v horách. Zlé počasie v spote sa však podarilo dosiahnuť špeciálnymi efektami.

Vysoké Tatry patria do Tatranského národného parku s najvyšším stupňom ochrany prírody, v ktorom sú zakázané napríklad prelety helikoptér. Pre potreby spotu sa vzlet a prelety helikoptéry mali pôvodne točiť na popradskom letisku, ale z dôvodu vtedy prebiehajúcej štátnej návštevy sa museli presunúť na lúku neďaleko dediny Gerlachov. Hory, pred ktorými letí helikoptéra, boli do spotu pridané v postprodukcii.

V spote Telekomu si zahrali horskí záchranári, operátor im vzdáva hold

Členovia Horskej záchrannej služby – zľava Igor Trgina, Jakub Filipko a Ján Šustr Zdroj: Slovak Telekom

„Tohtoročnými Vianocami sme odštartovali nový komunikačný koncept. Jeho hlavnými hrdinami sú neznáme tváre a ich príbehy. A to bola jedinečná príležitosť, ako vzdať hold aj horským záchranárom, ktorí sú pre verejnosť takisto neznámi, aj keď pre ňu denne nasadzujú vlastné životy,“ hovorí Petra Novotná, manažér značky a marketingovej komunikácie Telekom.

Spot so záchranármi je podľa nej tak odkazom na partnerstvo, na ktoré sú v Telekome hrdí. Ukazujeme v ňom však aj náročnú prácu členov Horskej záchrannej služby, ktorú vykonávajú bez ohľadu na počasie, sviatky či obavy svojich rodín,“ dodáva P. Novotná.

Vizitka kampane

  • Klient: Slovak Telekom – Petra Novotná, Ivana Daučíková
  • Creative director: Jakub Kuvik
  • Copywriter: Ivana Polohová
  • Art director: Veronika Holaňová
  • Unit director: Tatiana Hrutková
  • Account manager: Ema Marišová
  • Strategy planner: Klaudia Linkeschová, Kamil Charvát
  • Réžia: Wolfberg
  • Produkcia: Armada Films
  • Mediálna agentúra: Wavemaker