Na druhom zasadnutí Arbitrážnej komisie za tento mesiac riešila Arbitrážna komisia Rady pre reklamu celkovo deväť sťažností, ktoré podľa ich sťažovateľov mali porušiť Etický kódex reklamnej praxe.
Komisia zaradila medzi problémové spot zadávateľa Slovak Telekom „Kde je Šani?“ po tom, ako viaceré fyzické osoby vytýkali použitému reklamnému textu v spote „Keď nie si online, neexistuješ“ diskriminačný tlak na osoby, ktoré nie sú „online“ a tiež, že existencia človeka je širší pojem, ako to či je, alebo nie je online. Spot sa nepáčil ani spoločnosti Orange, ktorá spotu vytýkala využitie superlatívov „najrýchlejší“ a „neobmedzený“, ktoré sú v danom prípade podľa operátora neopodstatnené. Viac informácií o kampani Slovak Telekomu.
V prípade sťažností, v ktorých sa sťažovatelia nestotožnili s textom „Keď nie si online neexistuješ“ sa Rada s ich názorom nestotožnila, pretože text podľa vyjadrení uvedených v tlačovej správe netreba brať doslovne. Naopak sťažnosti konkurenčného operátora uznala a spot vyhlásila ako porušujúci kódex.
Medzi problémovú komerčnú komunikáciu sa podľa AK RPR sa zaradili aj "reklamné upútavky na články na internetových portáloch Magazin.sk, Wanda a Žena“ od Centrum Holdings umiestnené v e-mailovej schránke. Sťažovateľ reklamným upútavkám vytýkal sexuálne informácie doplnené o fotografie, ktoré sú dostupné aj maloletým, ktorí sú používateľmi mailovej schránky a môžu ohroziť ich mravný vývin.
Rada sa nestotožnila ani s komunikáciou zadávateľa Autocentrum AAA Auto či s reklamným letákom a informáciami na internete zadávateľa Sasnet. Naopak v rozpore s Kódexom nie sú bilbordová kampaň k príležitosti siedmeho ročníka festivalu Zlatá Záhrada či informácie uverejnené na webovej stránke spoločnosti Slovak Telekom.