Keďže nové európske kartové pravidlá obmedzujú poplatok pre vydávajúcu banku na 0,2 percenta, Slovenská sporiteľňa sa s SOV podelí o polovicu svojich výnosov. Olympijský motív sa objaví na základných debetných kartách Visa Electron a Visa.
Klienti si môžu vybrať z deviatich motívov. Na kartách sú napríklad vodní slalomári Peter a Pavol Hochschornerovci i Jana Dukátová, čerstvý majster sveta v chôdzi na 50 kilometrov Matej Tóth, a strelkyňa Danka Barteková. Svoje tváre zapožičali projektu aj tenistka Daniela Hantuchová, duo plážových volejbalistiek Dominika Nestracová a Natália Dubovcová, plavec Richard Nagy a triatlonista Richard Varga.
Zrejme najcharizmatickejší slovenský športovec – cyklista Petra Sagan sa na platobých kartách neobjaví. V Slovenskej sporiteľni rešpektovali, že je tvárou iných značiek, od začiatku roka vystupuje v reklamách Slovak Telekomu a spolupracuje aj s automobilovou značkou Citroën. Pre použitie olympijského loga schvaľoval vizuál kariet až Medzinárodný olympijský výbor.
Limitovanú edíciu platobných kariet podporí sporiteľňa najmä online kampaňou. „V kampani okrem bežných formátov využijeme emotívne online video s našimi športovcami. Kampaň štartujeme 2. novembra 2015,“ informovala hovorkyňa Marta Cesnaková.
Aj keď sa finančné inštitúcie spájajú so športovcami pomerne často, nápad dostať ich na platobné karty je u nás pomerne nový. Slovensko je po Chorvátsku len druhou krajinou v Európe s olympijskou symbolikou na kartách. Po prvý raz to boli priamo športovci.
To však neznamená, že tvár športovca sa už na karte objaviť nemohla. Samotná Slovenská sporiteľňa umožňuje vytvorenie karty podľa návrhu klienta. Platia však viaceré obmedzenia. Aj preto musí banka zamietnuť fotky športovcov, ak nie sú vysporiadané autorské práva. Na druhej strane, čoraz populárnejšie selfie so známym športovcom sa na karte objaviť môže.
Najväčšia domáca banka spolupracuje s SOV dlhodobejšie. Je jeho hlavným partnerom. Podľa medzinárodného výskumu agentúry Meridian Marketing považuje až 91 percent respondentov OH za najväčšie športové podujatie a 81 percent ich pokladá za zdroj národnej hrdosti a symbol medzinárodnej spolupráce.
O špecifikách športového marketingu, registrovanej obchodnej značke „Peter Sagan“ a novom zákone o športe si môžete prečítať v aktuálnom TRENDE 42/2015 v článku: Recept na šport: Viac peňazí i divákov.
Zdroj: Slovenská sporiteľňa