Nový spot SodaStreamu je metaforou na zelené lesy a modré oceány, ktoré v posledných rokoch zaplavil plastový odpad.

Tvárami kampane sú islandský športovec Thor „The Mountain” Bjornsson spolu s americkou herečkou a speváčkou Sarah Catherine Hook. Pieseň „Ocean of Change“ spieva skupina ľudí a morských živočíchov, ktoré zranili plastové úlomky.

K skladbe, ktorá vznikla špeciálne pre túto kampaň, sa pripojí aj morská korytnačka v náručí T. Bjornssona. Hlas jej prepožičal rockový spevák R. Stewart. V spote vyzýva ľudí, aby konali zodpovedne a svoj život spravili jednoduchým a zmysluplným tým, že budú používať opakovane využiteľné veci – vrátane fliaš.

„Naše oceány a podmorský život sú mojou veľkou láskou a som šťastný, že som mohol požičať svoj hlas tejto kampani,“ uviedol R. Stewart s tým, že ak to pomôže zvýšiť povedomie a výsledkom bude aj jednoduchá zmena, akou je aj rozšírenie opakovane použiteľných fliaš, bude poctený, že bol jej súčasťou.

Generálny riaditeľ spoločnosti SodaStream Daniel Birnbaum uviedol, že kampaňou chcú „dať hlas“ všetkým morským živočíchom a spoločne s nimi povzbudiť ľudí a firmy, aby zmenili jednorazové plastové obaly za opakovane použiteľné.

„Plasty sa stali pandemickou hrozbou a hoci sa ich dopad na ľudské zdravie zatiaľ nedokázal, pre naše oceány a podmorský život majú devastujúce dôsledky,“ vysvetlil D. Birnbaum.

Pre boj s hrozbou globálneho znečistenia však musí svet zmeniť ešte oveľa viac, než len návyky pitného režimu. „Mali by sme urobiť všetko pre to, aby sme skončili s plastmi na jedno použitie – vrátane slamiek, pohárov, tašiek a fliaš,“ povedal D. Birnbaum.

Marketingový boj proti plastom a umelým fľašiam  je z pohľadu SodaStream logický – firma dodáva domácnostiam domáce sódovače na výrobu perlivých nápojov. Podľa D. Birnbauma môže jedna opakovane použiteľná fľaša SodaStream nahradiť tisícky jednorazových PET fliaš ročne. SodaStream preto dúfa, že kampaň v tomto smere povzbudí mnohých ľudí k zmene zaužívaných návykov.