Po týždni výpadku SHMU.sk prichádza Sme.sk s alternatívou. Najväčší spravodajský portál prerobil sekciu počasie, objemom informácií by mohla konkurovať oficiálnej meteorologickej stránke.
Nové počasie testovalo Sme.sk neverejne niekoľko dní, oficiálne ju spustilo od dnes. Oproti predchádzajúcej verzii počasia na Sme.sk je tá novšia informačne bohatšia. Okrem klasických informácií, ako je predpoveď pre jednotlivé mestá, prináša nové schémy a vizualizácie počasia. Podobné ako tie, ktoré v minulosti zverejňovalo SHMU.sk. Sme.sk tak má po novom k dispozícii napríklad mapy prúdenia vetra a oblačnosti aj grafické modely vývoja počasia na najbližšie dni, ktoré boli doteraz doménou SHMÚ. Ambíciami sa netají. “Náš cieľ je priniesť najkvalitnejšiu stránku venujúcu sa počasiu na slovenskom webe,” uviedol pre Mediálne.sk šéfdeveloper Sme.sk Tomáš Ulej.
Používateľsky atraktívna je možnosť predvolenia lokality, pre ktorú sa surfer pravidelne zaujíma o predpoveď počasia. takisto nechýbajú “povinné jazdy” v podobe predpovede pre letoviská alebo snehové správy či počasie pre Európu.
Predpoveď pre jednotlivé mestá má nové Počasie.sme.sk na šesť dní dopredu. To je viac, než malo v minulosti SHMU.sk, to však zverejňovalo lokálne predpovede neskôr aj kvôli klesajúcej zárukám presnosti v prípade lokálnych predpovedí na viacero dní dopredu.
Stará verzia verzia Počasie.sme.sk
Zdroj: Sme.sk
Vynovené Počasie.sme.sk od tohto týždňa
Zdroj: Sme.sk
Hoci nové počasie spravodajského poskytuje portálu väčší objem informácií než väčšina ostatných slovenských webov o počasí, stránke SHMÚ v podobe, v akej fungovala do minulého týždňa, nedokáže konkurovať na všetkých líniách. Oficiálny meteorologický web má v porovnaní so službami iných prevádzkovateľov stále k dobru napríklad radarové a družicové zábery, informácie o stave ovzdušia alebo meteorologické výstrahy.
S redizajnom počasia sa mení aj pozícia sekcie v rámci homepage Sme.sk. V minulosti bola predpoveď zastúpená iba malým promoboxom v tradičnom pravom stĺpci spravodajského webu, po zmenách ju Sme.sk podľa Uleja plánuje výrazne viac promovať. To sa stalo hneď v prvý deň, kedy sa počasie dostalo do stredného self-promo stĺpca na titulke spravodajského portálu.
Rozsah informácií v sekcii nie je podľa Uleja pre potreby bežného návštevníka Sme.sk priširoký. “V službe sa snažíme oddeliť veľmi dôležité informácie od tých, ktoré zaujímajú iba vážnejších záujemcov o problematiku predpovedí počasia. Naším cieľom bolo pripraviť službu, ktorú ocenia všetci,” argumentuje Ulej.
Nový meteorologický servis Sme.sk čerpá údaje, podobne ako v minulosti, od spoločnosti MeteoPress, mapy počasia od realizátora meteorologických meraní MeteoSense.
Konkurentov bude mať Počasie.sme.sk napríklad v počasí na serveri Aktuality.sk Azetu, rovnako aj ďalších spravodajských portálov. Z nich majú sekciu auditovanú napríklad Topky.sk, ktorých počasie priláka mesačne okolo 35-tisíc reálnych používateľov (RU), a Pravda.sk, na ktorej si na meteorologický servis klikne mesačne približne 19-tisíc RU. Konkurentom bude aj Počasie.sk s návštevnosťou 140-tisíc RU a Meteo.sk, ktoré nie je zahrnuté v audite. Sme.sk doteraz návštevnosť svojho počasia v AIMmonitore neuvádzalo.
S vynovenou sekciou prichádza spravodajský portál v čase, kedy SHMÚ z finančných dôvodov nie je schopný prevádzkovať vlastný web. Stránka je nedostupná od štvrtka minulého týždňa. Podrobnosti o situácii SHMÚ prinieslo Sme.sk.