Do slovenských médií sa dostala ďalšia pivná reklama. Značka Smädný mních spoločnosti Pivovary Topvar rozbehla imidžovú kampaň. Jej súčasťou je televízny spot, printy a OOH.
Televízna reklama sa odohráva v stredoveku. Hlavná postava – starší mních spolu s dvoma mladšími, nakupuje potraviny. Prechádzajú sa pomedzi nakupujúcich ľudí a predavačov. Mnísi si nakoniec doprajú pohár piva, keď ich starší kolega ubezpečí, že piť poctivé pivo nie je hriech. O komunikáciu piva sa od minulého roku stará agentúra MUW Saatchi & Saatchi.
Blog Reklamy: Chvála poctivému pivu pre Smädný mních od MUW Saatchi & Saatchi
Základným zadaním kampane bolo vytvoriť dlhodobý komunikačný koncept značky. „Značka si dlhodobo udržuje pozíciu obľúbeného piva. Toto postavenie si Smädný mních doteraz udržal aj napriek absencii významnejšej komunikačnej podpory,“ píše agentúra v tlačovej správe. Smädný mních sa rozhodla pozicionovať ako „poctivé pivo pre poctivých ľudí vyrábané tradičnou metódou varenia z kvalitných surovín.“ Cieľom kampane je podnietiť záujem spotrebiteľov ochutnať Smädný mních a zvýšiť trhový podiel značky.
Typického zákazníka pre pivo Smädný mních opisuje agentúra ako „muža vo veku 35 rokov a viac, s nižším príjmom, žije jednoduchý život, s ktorým je spokojný. Poctivo pracuje, ale prioritou je preňho súkromný život s vlastnou rodinou. Jednoduchý kolobeh svojho života nepociťuje negatívne, stabilita je preňho hodnotou. Pivo patrí jeho domácim rituálom po návrate z práce.“
Námet kampane vznikol štandardne v kreatívnom tíme agentúry zúročením hlavnej ikony značky, ktorá sa nachádza v názve a na etikete piva. „Mních je silnou ikonou, ktorú ľudia prirodzene akceptujú a veľmi dobre poznajú. Je pilierom tejto značky a umožňuje nám vyjadriť všetko podstatné, čo o nej chceme rozprávať,“ povedal kreatívny riaditeľ kampane Rasťo Michalik.
Médiami v posledných týždňoch prebehlo hneď niekoľko „pivných reklám“. Zlatý Bažant od firmy Heineken zdôrazňuje, že je slovenský. V reklame od Istropolitana Ogilvy využíva súčasný hovorový jazyk, tzv. newspeak. Tá istá agentúra vyrobila minulý mesiac kampaň pre ďalšiu pivnú značku z portfólia Heineken. Komunikáciu pre Kelt postavila na claime „Takto oddychujú chlapi“. Po dlhšej dobe spustila veľkú reklamnú kampaň aj značka Stein. Agentúra Sofian sa snaží pripomenúť spotrebiteľom, že Stein zo slovenského trhu nezmizol.
Podľa Ivana Hulíka z MUW Saatchi & Saatchi nie je načasovanie pivných kampaní náhodné. „Pivo je veľmi sezónny produkt, ktorého odbyt stúpa v závislosti na počasí, resp. na ročnom období,“ povedal pre Mediálne.
Vizitka kampane
Kreatívny riaditeľ: Rasťo Michalik
Art director: Daniel Markovič
Copywriter: Ivan Horváth, Juraj Stehlík, Veronika Žilinčíková, Juraj Hubinák
Account manager: Zuzana Barková
Mediálna agentúra: Mediaedge:cia
Použité médiá: OOH, Print, TV
Termín nasadenia: apríl-máj 2010
Cieľová skupina: muži 35 +, nižší príjem
Produkcia televízneho spotu: Hitchhiker Films
Réžia: Michael Baumbruck
Názov pesničky použitej v spote: Smädný Mních by Michal Novinski