Produkty v rámci privátnej značky ponúka Slovnaft na 72 prevádzkach, teda asi štvrtine čerpacích staníc, ktoré prevádzkuje.
Uvedenie portfólia produktov je súčasťou stratégie zmeny tradičných čerpacích staníc na servisné stanice s rozšírenou ponukou tovarov a služieb. Cieľom firmy je tiež podpora slovenských výrobcov, ktorí sa so svojimi výrobkami nedostali do reťazcov. Slovnaft sa odvoláva na prieskum agentúry GfK, podľa ktorého podiel domácich výrobkov v obchodom klesá a v súčasnosti je len na úrovni 39 percent.
„Tieto čísla vnímame aj ako výzvu vrátiť na domáci trh tradičnú produkciu slovenských potravín. Zákazníkom preto prinášame výnimočne kvalitné produkty od malých výrobcov, ktorí do nich vkladajú to najlepšie zo seba,“ povedal generálny riaditeľ Slovnaftu Oszkár Világi.
Samotný šéf Slovnaftu podniká vo vlastnom biznise v potravinárstve - vlastní mliekareň a bitúnok. Na počínanie reťazcov sa sťažoval aj v nedávnom rozhovore pre Sme, kde však uviedol, že nemá na to, aby mal vlastnú sieť obchodov a budoval vlastnú značku.
Produkty domácich producentov však dokázal do jednotnej ponuky nahromadiť Slovnaft. Medzi zaradenými značkami nechýba ani Kukkonia, ktorú podporuje v rámci svojich podnikateľských aktivít O. Világi.
V portfóliu produktov na čerpačkách sú syry, ďalšie mliečne a mäsové výrobky, sirupy, džemy, medy, cestoviny, nápoje a iné regionálne špeciality. Popri Kukkonii sa predávajú značky ako U starého somára, Chocomaze, Lyra, Agrotrade, Mäsovýroba Gašparík a ďalšie.
„Aktuálne sa sústredíme na slovenský trh, zároveň však vnímame aj potenciál rozšírenia projektu na ďalšie trhy, kde sme prítomní,“ konštatuje hovorca Slovnaftu Anton Molnár. Dostupnosť poctivých potravín by sa časom mala rozšíriť na zhruba stovku z celkovo 253 slovenských čerpačiek Slovnaftu.
Projekt predaja domácich potravín spustil Slovnaft minul rok registráciou malých výrobcov, ktorí mohli prejaviť záujem o umiestnenie svojich produktov na čerpacích staniciach. Do konca októbra sa zaregistrovalo približne 150 záujemcov, ktorých výrobky hodnotila komisia zložená z interných aj externých odborníkov na gastronómiu a produktové kategórie.
Možnosť registrácie ďalších potravinárov do projektu je naďalej otvorená, Slovnaft počíta s rozširovaním ponuky. Záujemcovia sa môžu registrovať na webe nasenajlepsie.sk. Okrem formulára tam používatelia nájdu zoznam čerpacích staníc, kde sú výrobky dostupné, či prehľad samotných produktov a ich výrobcov.
Stratégiu transformácie čerpačiek na miesta s komplexnejšími službami a sortimentom tovaru realizuje Slovnaft dlhšie. Na pätnásť najfrekventovanejších čerpačiek napríklad inštaloval automatické defibrilátory, ktoré výrazne zvyšujú šance na záchranu človeka s náhlym zlyhaním srdca.
Úpravou konceptu čerpacích staníc bolo aj vlaňajšie predstavenie predajní Fresh Corner, zameraných na širšiu ponuku občerstvenia, ako aj potravín každodennej spotreby.