Na Slovensku a v ďalších krajinách strednej a východnej Európy chce začať pôsobiť nový hráč v oblasti online marketingu – americká spoločnosť ReachLocal Inc. Firma sa zameriava na stredné a malé podniky, v súčasnosti má okrem USA zastúpenia v Kanade, Japonsku, Austrálii, Nemecku a Holandsku.
Prostredníctvom franšízového systému sa chce teraz dostať aj na Slovensko, do Českej republiky, Poľska, Maďarska a Ruska. Pobočky bude zakladať spoločnosť Oxata SMB BV, pod ktorú patrí ďalšia online-marketingová agentúra Ataxo. Tá už na slovenskom, českom a poľskom trhu pôsobí.
Oxatu SMB bude viesť riaditeľ Ataxa Peter Wiedermann. Firma chce mať v každej novej krajine priame obchodné zastúpenie, to na Slovensku bude prvé. Veľkosť slovenského tímu Wiedermann zatiaľ nechcel upresniť. V auguste má nasledovať pobočka v Poľsku, začiatkom októbra v Česku, neskôr v Rusku a Maďarsku.
ReachLocal ponúka prostredníctvom automatizovaných systémov marketingové riešenia spolupracujúce s internetovými vyhľadávačmi, adresármi, manažuje displejové kampane a ponúka služby remarketingu. Jej hlavným partnerom je internetový vyhľadávač Google.
Firma sa na Slovensku bude chcieť zo začiatku presadiť práve reklamou vo vyhľadávačoch, prepojenou na offline komunikáciu ako telefonické rozhovory. „Postupne budeme portfólio poskytovaných služieb rozširovať o ďalšie služby ako je grafická reklama, monitorovanie sociálnych sietí a reputácie, online marketingovú analýzu, asistovaný chat a ďalšie,“ dodáva pre Mediálne.sk Wiedermann.