Burger King uviedol na Slovensku kampaň, ktorej headline znie #prepacmekac. Pustil sa ním do konkurenčného reťazca McDonald's. Poslovenčenému „mekáču“ sa rýmom ospravedlňuje za to, že „kráľ je len jeden“.

Reťazec používa v online štyri spoty, v ktorých sa prihovárajú štyri postavičky vytvorené z ľudských tvárí – Rapper, Pipenka, Matúš a Klaun. Všetci v krátkych spotoch hovoria o tom, ako sa „mekáča“ prejedli a „rozchádzajú sa s ním“.

Burger King pôvodne odišiel zo slovenského trhu v roku 2011 po menej ako dvojročnom fungovaní. To, že tento rok u nás znovu otvorí pobočky, bolo známe už dlhšie.

Síce sa najprv hovorilo o októbri, napokon sa tento termín o mesiac posunul. Prvú prevádzku spustí 23. novembra v nákupnom centre Bory Mall. Informuje o tom aj eventom na Facebooku, ladenom v kampaňovom duchu.

Reťazec pripravil na otváranie pobočky špeciálne menu, ktoré opisuje príznačne ako kráľovské. Aj v tomto prípade použila spoločnosť motív #prepacmekac.

Kampaň, ktorá si „kopla“ do konkurencie, pripravila agentúra Wiktor Leo Burnett, ktorá sa na Slovensku donedávna starala paradoxne práve o kampane pre McDonald's, pre ktorý pripravovala aj komunikáciu k 20. výročiu na tuzemskom trhu. Momentálne už lokálne kampane McDonald's pre česko-slovenský trh vznikajú v Česku.

Na Slovensko sa vracia Burger King. V kampani provokuje McDonald's

Zdroj: Facebook / Burger King

V prípade Burger Kingu nejde zďaleka o prvý koncept, v ktorom provokuje konkurenčný reťazec. Na súboj s McDonald's už stavil aj v zahraničných kampaniach.

V minulosti napríklad McDonald’s čelil výzve od Burger Kingu, ktorý prišiel s nápadom spraviť kombinovaný produkt McWhopper. McDonald’s to neprijal a návrh odbil korporátnou formulkou.

Fanúšikom sa však nápad páčil natoľko, že si vyrábali vlastný McWhopper. Burger King sa napokon spojil s inými reťazcami a vytvoril s nimi špeciálny burger, ktorý kombinoval suroviny ostatných fastfoodov. Špeciál sa následne predával na tematickom evente.

Celá akcia od výzvy pre McDonald’s až po uvedenie nového burgra mala v médiách skoro deväť miliárd impresií, hodnota tohto priestoru bola takmer 140 miliónov dolárov. Burger Kingu to napokon logicky aj zvýšilo predaj.