Spoločnosť Kraft Foods rozšírila svoje portfólio na Slovensku a v Česku o nadnárodnú značku sušienok Oreo. Na trh ich uviedla so sloganom "sušienky mliekom milované", ústredným prvkom sprievodnej reklamnej kampane je rituál konzumácie produktu štýlom "otoč, oblíž, omliekuj“. Vstup na trhu poňal Kraft interaktívne - televízny spot si majú zákazníci vybrať sami.
Oreo sa do slovenskej distribúcie dostáva v priebehu októbra a novembra 2011. "V niektorých maloobchodných sieťach sa už Oreo predáva," potvrdila pre Mediálne.sk senior consultant Eva Poprocká zo zastupujúcej agentúry Omnipublic Consulting.
Sušienky vznikli v USA už v roku 1912, v uplynulých rokoch boli dostupné vo viacerých krajinách západnej aj východnej Európy. Na Slovensko a Česko vstupujú až teraz. "Oreo sušienky boli postupne uvedené na mnohých trhoch po celom svete. Tento proces je závislý na výrobných a logistických možnostiach spoločnosti Kraft Foods. Snažíme sa našim zákazníkom poskytovať vsetky naše produkty, ale niekedy si to vyžaduje čas," uviedla firma.
Kraft Foods na lokálny trh uvádza najprv klasický rad Oreo - kakaovú sušienku a náplň s vanilkovou príchuťou. Dostupná bude v dvoch formátoch so šiestimi alebo šestnástimi sušienkami a odporúčanými cenami 0,67 a 1,49 eura. V rámci uvádzacej kampane budú ceny znížené na 0,55 eura za menšie 66-gramové balenie a 1,19 eura za väčšie 176-gramové.
Primárnou cieľovou skupinou produktu majú byť podľa Evy Poprockej matky s deťmi vo veku od 6 do 12 rokov. Sušienky Oreo distribuované na slovenský a český trh sa vyrábajú v továrni Kraft Foods v Španielsku.
Kraft Foods podporí uvedenie Orea na trh intenzívnou marketingovou kampaňou. PR podpora prebieha od októbra, televízna kampaň je naplánovaná na január 2012. Zákazníci si majú dovtedy prostredníctvom oficiálnej stránky Orea na sociálnej sieti Facebook vybrať, ktorý z dvoch ponúkaných adaptovaných spotov zo zahraničia má značku reprezentovať na Slovensku. V oboch deti učia svojich otcov, ako správne jesť sušienku Oreo, v prvom prípade ide o malé dievča, v druhom o chlapca.
Taktiež aj produktová vonkajšia reklama má byť podľa Evy Poprockej zameraná na komunikáciu rituálu "otoč, oblíž, omliekuj". Kampaň na Facebooku bude prebiehať kontinuálne počas celého roka. Kraft Foods chystá tiež ochutnávky a samplingy sušienok Oreo. "Cieľom je dostať Oreo do čo najviac miest, zatiaľ nie je ochutnávkový tour plán finálny," vysvetľuje Poprocká. Spoločnosť plánuje aj ďalšiu POS podporu. "Oreo bude mať zaujímavý podiel v regáloch a bude jasne viditeľné vďaka výraznej modrej farbe," dodala.
Namáčanie sušienok do mlieka s tým súvisiaci rituál "otoč, oblíž, omliekuj“ vznikol podľa firmy Kraft Foods na základe nápadu zákazníkov z iných krajín, ktorí sami rozhodli, že to je ich obľúbený spôsob konzumácie. Kraft Foods tiež verí, že zákazníci nebudú rituál vnímať ako dvojzmyselný. "Naše posolstvo je jasné. Je zrejmé, že "otoč, oblíž, omliekuj“ odkazuje na zábavu a je určené pre rodiny. Nie je v tom žiadny skrytý význam."
Oreo nemá kanibalizovať na etablovanej lokálnej značke "sendvičových" sušienok Disko, ktoré taktiež patria do portfólia Kraft Foods. "Nepotrebujeme kopírovať nápady, ponúkame široký sortiment produktov po celom svete a spotrebitelia to oceňujú. Jednoducho pokračujeme v dlhoročnej tradícii Oreo," tvrdí firma.
Vo svete existujú rôzne verzie sušienok Oreo, líšia sa farbou, náplňou a príchuťami - napríklad jahodové, mätové, banánové či karamelové. "V niektorých štátoch ponúkame napríklad sušienky Oreo s čokoládovou polevou v mäkkom piškóte, ktoré sú podobné americkým brownies. Ponúkame aj oblátky, trubičky, kornútiky na zmrzlinu, tortové korpusy alebo polotovary koláčikov Oreo na domácu prípravu," vymenúva Kraft Foods. Sušienky Oreo majú tiež rôzne sezónne náplne vrátane zimnej, jarnej, letnej alebo halloweenskej.
Zdroj: Omnipublic Consulting
Kraft Foods chce spočiatku na lokálnom trhu ponúkať iba základné kakaové sušienky plnené náplňou s vanilkovou príchuťou. "Do budúcnosti sa predstavia aj ďalšie verzie Oreo, ktoré majú po celom svete mnoho milovníkov. Máme už pripravené všeobecné stratégie zavádzania nových variantov, ale bude záležať na reakcii zákazníkov na Oreo," dodáva firma.
Potravinársky gigant komunikuje Oreo ako najpredávanejšie sušienky na svete. Odvoláva sa pritom na výsledky Euromonitoru z roku 2009, podľa ktorého sušienky Oreo vytvárajú tržby za 1,6 miliardy dolárov ročne, pričom iné značky v tejto kategórii tvoria len polovicu týchto predajných výsledkov. "V Spojených štátoch konzumuje Oreo 9 z 10 domácností. S našimi 23 miliónmi fanúšikov sme zároveň jednou z najobľúbenejších obchodných značiek podľa počtu fanúšikov na Facebooku, a sme tiež prvou značkou v kategórii „potraviny“ - zvyšné dve značky, ktoré sú lídrom na trhu, patria do kategórie nápojov: Coca-Cola a káva Starbucks," zdôvodňuje Kraft Foods.
Oreo sa v súčasnosti predáva vo viac ako sto krajinách sveta, celkovo sa sušienok podľa tlačovej správy zje viac než 25 miliárd ročne. V Európe bolo Oreo doposiaľ distribuované do 19 krajín - Veľkej Británie, Írska, Španielska, Portugalska, Francúzska, Holandska, Švajčiarska, Rakúska, Grécka, Talianska, Dánska, Švédska, Nórska, Ukrajiny, Rumunska, Bulharska, Chorvátska, Slovinska a Poľska.
Kraft Foods, so sídlom v americkom meste Northfield, patrí medzi najväčšie svetové potravinárske firmy. Pôsobí v približne 170 krajinách a do jeho portfólia patria značky ako Cadbury, Jacobs, Kraft, LU, Maxwell House, Milka, Nabisco, Oreo, Oscar Mayer, Philadelphia a Trident. Na Slovensku ponúka produkty pod značkami 3Bit, BeBe, Carte Noire, Dadák, Diskíto, Disko, Dukla, Fidorka, Figaro, Horalky, Jacobs, Kolonáda, Milka, Miňonky, Pim's, Piškóty, Siesta, Tang, Tatranky, Telka, Tuc, Vlnky a Zlaté.