Súčasťou kampane Odvaha byť slobodní je 3-minútové animované video, ktoré rekapituluje najdôležitejšie míľniky americko-slovenských vzťahov.

Seesame má v projekte okrem videa na starosti aj doplnkový content a branding. „Dostať 100 rokov spoločných vzťahov do 3 minút bol oriešok, pretože sme nechceli znieť ako učebnica dejepisu. Video hovorí jazykom mladých, ktorí možno o históriu nejavia až taký záujem, no zo slobody majú najväčší úžitok, pretože sa do nej už narodili,“ vysvetľuje ideu videa Peter Jančárik, Strategist & Partner Seesame.

Rozprávačom príbehu je malé zrnko kukurice, ktorému prepožičal hlas raper Lyrik H. Zachytáva dôležité udalosti, napríklad úlohu slovenských emigrantov v USA pri vzniku Československa, podporu prezidenta Woodrowa Wilsona či dlhotrvajúci partnerský vzťah USA a Slovenska.

Video je určené hlavne najmä študentom stredných a vysokých škôl. Premietať sa bude aj na roadshow, ktorú v lete plánuje veľvyslanectvo.

Video je dopovedané na webstránke s príbehmi o spoločnej histórii Slovákov a Američanov. Obsah vznikal v redakčnom tíme Seesame.

„Pri tvorbe sa vychádzalo z historických materiálov či diskusie s historikom. Obrazový materiál pre koláže, ktoré doprevádzajú obsah, poskytli archívy veľvyslanectva, Matice slovenskej či Vojenský historický ústav,“ približuje agentúra.

Vzdelávacie video a webstránka Odvaha byť slobodní sú súčasťou celoročnej kampane Veľvyslanectva spojených štátov v SR.

Kampaň má poukazovať na to, že už viac ako storočie ľudia Slovenska a Spojených štátov ukázali odvahu byť slobodnými a vybudovali partnerstvo založené na spoločných hodnotách a osobných vzťahoch.