Slovenské ministerstvo dopravy má neetickú reklamu. Navádza na nebezpečné konanie

Ministerstvo dopravy si nechalo vyrobiť neetickú reklamu, myslí si Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR). Na svojom prvom zasadnutí v roku 2010 dala za pravdu štyrom sťažovateľom, ktorým sa nepáčilo, že televízny spot "bezdôvodne zobrazuje nebezpečné rizikové situácie pre život a zdravie"Informovala o tom v tlačovej správe.

Sťažnosti  kritizovali najmä to, že v reklame nie je dostatočne odlíšená fikcia od skutočnosti. Mladík v nej poukazuje „zlú dopravnú situáciu“ na Slovensku napríklad tak, že kráča pomedzi autá, preskakuje z autobusu do vlaku a prechádza cez železničné koľaje tesne pred idúcim vlakom. Podľa členov komisie tak spot môže najmä maloletých divákov navádzať na podobné konanie.

AK RPR posudzovala celkom šesť reklám. Okrem spotu Ministerstva dopravy uznala sťažnosť na internetový inzerát zadávateľa TV Products. V poriadku boli reklamy pre Orange, O2, Slovenskú sporiteľňu a Exisport.

Orange nezavádzal zákazníkov v POS materiáloch s aktuálnou ponukou mobilných telefónov. O2 skutočne umožnilo svojim zákazníkom posielať celý december SMS a MMS zadarmo. Citylightové postery a billboardy Zimný výpredaj v EXIsporte s polonahou modelkou podľa RPR neboli nevhodné, pretože „vyobrazenie bolo poňaté umeleckým spôsobom a je možné sa stotožniť so zámerom zadávateľa spojiť krásu ľudského tela so športovými aktivitami.“ Nezavádzala ani Slovenská sporiteľňa, pretože v reklame na Spotrebný úver na čokoľvek použila prepočty Národnej banky.