Ministerstvo dopravy si nechalo vyrobiť neetickú reklamu, myslí si Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR). Na svojom prvom zasadnutí v roku 2010 dala za pravdu štyrom sťažovateľom, ktorým sa nepáčilo, že televízny spot "bezdôvodne zobrazuje nebezpečné rizikové situácie pre život a zdravie". Informovala o tom v tlačovej správe.
Sťažnosti kritizovali najmä to, že v reklame nie je dostatočne odlíšená fikcia od skutočnosti. Mladík v nej poukazuje „zlú dopravnú situáciu“ na Slovensku napríklad tak, že kráča pomedzi autá, preskakuje z autobusu do vlaku a prechádza cez železničné koľaje tesne pred idúcim vlakom. Podľa členov komisie tak spot môže najmä maloletých divákov navádzať na podobné konanie.
- Pozrite si problémovú reklamu na blogu Reklamy.Medialne.sk: Operačný program doprava pre Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií
AK RPR posudzovala celkom šesť reklám. Okrem spotu Ministerstva dopravy uznala sťažnosť na internetový inzerát zadávateľa TV Products. V poriadku boli reklamy pre Orange, O2, Slovenskú sporiteľňu a Exisport.
Orange nezavádzal zákazníkov v POS materiáloch s aktuálnou ponukou mobilných telefónov. O2 skutočne umožnilo svojim zákazníkom posielať celý december SMS a MMS zadarmo. Citylightové postery a billboardy Zimný výpredaj v EXIsporte s polonahou modelkou podľa RPR neboli nevhodné, pretože „vyobrazenie bolo poňaté umeleckým spôsobom a je možné sa stotožniť so zámerom zadávateľa spojiť krásu ľudského tela so športovými aktivitami.“ Nezavádzala ani Slovenská sporiteľňa, pretože v reklame na Spotrebný úver na čokoľvek použila prepočty Národnej banky.
- Web Rady pre reklamu: Podrobnosti o nálezoch