Slovenská sporiteľňa patrila k najväčším zadávateľom vo vonkajšom priestore, no to sa od augusta mení. Žiadne ďalšie plochy na outdoorových nosičoch v uliciach či pri cestách už nebude využívať – rozpočet presmeruje do digitálu.

Banka bude vo vonkajšej reklame pokračovať len s označením vlastných pobočiek. Zároveň bude využívať indoorové plochy napríklad v nákupných centrách, kinách, fitnescentrách a na ďalších miestach, v ktorých sú reklamné plochy už funkčnou súčasťou priestoru. Slovenská sporiteľňa chce týmto krokom inšpirovať aj ďalších zadávateľov na Slovensku.

V rámci kampane odstránila banka svoju poslednú vonkajšiu reklamu, ktorú premenila na šmykľavku. Na „antireklamu“ stavila aj vlani v koncoročnej kampani, keď kúpený rozpočet na vianočnú komunikáciu venovala bežcovi Matejovi Tóthovi. 

Slovenská sporiteľňa tiež aktuálne spúšťa historicky najvyšší grant v rámci svojej nadácie vo výške 250-tisíc eur. Prostredníctvom podpory chce nájsť lokálnych hrdinov s dobrými nápadmi, ktorí pomôžu posúvať Slovensko na ceste k modernej krajine.

„Za posledných desať rokov naša banka spolu s Nadáciou Slovenskej sporiteľne venovali takmer 25 miliónov eur na rozvoj projektov z oblasti vzdelávania, športu, kultúry, životného prostredia, sociálnej pomoci a podpory komunít. Ako líder na trhu a najmä zodpovedná veľká firma chceme zvyšovať mieru sebadôvery Slovákov, ktorá je predpokladom občiansky aktívnej a dobre prosperujúcej spoločnosti. Inšpirovať ľudí ale aj firmy na Slovensku sa snažíme aj našou novou kampaňou. Veríme, že Slovensko potrebuje ľudí, ktorí si veria. A banku, ktorá verí im,“ povedal Peter Krutil, generálny riaditeľ Slovenskej sporiteľne.

Banka vyhlasuje grantový program #mamnato, ktorý je zameraný na podporu verejnoprospešných projektov, za ktorými stoja hrdinovia lokálnych komunít. Ku grantovému programu vznikol web Mamnato.sk.

Komunikácia bez bilbordov aj špeciálny grant sú súčasťou exekúcie novej kampane #mamnato. Podľa banky predstavuje nový komunikačný pozicioning Slovenskej sporiteľne ako zodpovedného a inovatívneho lídra pre život a podnikanie.

Slovenská sporiteľňa končí s bilbordmi, nechce prispievať k vizuálnemu smogu

Zdroj: Slovenská sporiteľňa

Kampaň odštartovala v internom prostredí príbehmi zamestnancov banky. Jej cieľom je podporiť sebadôveru ľudí, ktorí svojou aktivitou a zodpovedným prístupom inšpirujú svoje okolie, a pozitívnym spôsobom menia spoločnosť, v ktorej žijeme.

Tvárou externej kampane je olympijský víťaz Matej Tóth, ktorého banka dlhodobo verejne podporuje, a v utorok 7. augusta oslavuje spolu s ním jeho návrat na vrcholné podujatie, ktorým sú Majstrovstvá Európy v atletike v Berlíne. Matejovi fandí Slovenská sporiteľňa spolu s výhercami viacerých súťaží priamo v Berlíne počas pretekov. Zamestnanci sporiteľne podporili Mateja aj tým, že v utorok prišli do práce v teniskách.

„Vážim si možnosť byť jednou z tvárí kampane, ktorá podporí hrdinov v regiónoch po celom Slovensku. Ľudí, ktorým osud našej krajiny nie je ľahostajný a chcú ju posúvať vpred. Budem rád, ak projekt u nich naštartuje vieru v samých seba. Dnešný deň je pre mňa výnimočný, keďže sa po dlhšom čase opäť postavím na štart veľkého šampionátu. Bez ohľadu na to, ako to dopadne, som šťastný, že som sa mohol vrátiť a všetkým mojim fanúšikom ďakujem za podporu,“ povedal Matej Tóth.

Ďalšími hrdinami kampane sú Dagmar, členka integrovaného Tanečného klubu DANUBE Bratislava, ktorý Slovenská sporiteľňa takisto podporuje, a Mário, majiteľ kaviarne black., ktorého Sporiteľňa podporila v rámci programu pre začínajúcich podnikateľov.

Kampaň Mám na to pripravila kreatívne a ideovo agentúra Jung von Matt/Donau, ktorá realizovala aj televízny a kino spot, ako aj kľúčové vizuály. Agentúra Zaraguza má na starosti digitál, sociálne siete a webovú stránku. Produkčne kampaň zastrešila spoločnosť Boogiefilms. Mediálnou agentúrou je Wavemaker.