Slovenská reklamná a mediálna brandža si etiku reklám reguluje najlepšie v Európe. Domáca Rada pre reklamu sa totiž stala víťazom šiesteho ročníka ocenení Best Practice, internej súťaže členov Európskej aliancie samoregulačných orgánov. Rada pre reklamu o tom informovala v tlačovej správe.
Medzi porotcami zabodovala minuloročná osvetová kampaň, v ktorej Marián Čekovský hovoril o fintách nekorektných reklám. "Rada pre reklamu počas a po vysielaní kampane zaznamenala dvojnásobný nárast sťažností. Práve tento fakt potvrdil úspech prevedenia kampane a stala sa prvým nominovaným projektom," píše sa v tlačovej správe. Jedna z porotkýň Helen Day tiež v súvislosti s aktivitou spomína "výnimočnú efektivitu" a "šírenie odkazu samoregulácie veľmi širokému publiku."
Kampaň predstavovala Radu pre reklamu ako inštitúciu, ktorá existuje pre bežného človeka a na ktorú sa môže obracať so svojimi sťažnosťami. Detaily o kampani a ďalšie ukážky.
Ďalšou úspešnou aktivitou je web rady, ktorý slúži ako platforma na evidovanie podnetov. Rada pre reklamu ho používa už tri roky.
V súťaži bolo osem nominovaných projektov, ktoré hodnotila porota zložená z odborníkov z oblasti samoregulácie a marketingovej komunikácie. Okrem víťaznej nominácie slovenskej Rady pre reklamu sa medzi ocenenými nachádzali samoregulačné orgány z Juhoafrickej republiky (čestné ocenenie), Rakúska (3. miesto) a Francúzska (2. miesto).
Ocenenie EASA Best Practice Award sa každoročne udeľuje samoregulačným orgánom, ktoré preukázali výnimočné aktivity v propagovaní etického prístupu v reklame. Úspech v súťaži je podmienený splnením aspoň jedného z desiatich bodov Charty samoregulácie a etickej reklamnej praxe EASA.