Aktualizácia: Tohtoročná vianočná a zároveň aj rebrandingová kampaň Slovak Telekomu má po imidžovom 15-sekundovom spote ďalšie pokračovanie. Druhý spot v poradí už nekomunikuje primárne spojenie značiek, ale je pripravený pre konkrétny produkt – televíziu Magio a jej novú funkciu.
Hlavnými hrdinami spotu sú opäť členovia skupiny Horkýže Slíže, ale tentokrát sedenie pred televízorom vymenili za spievanie na svojom vlastnom koncerte. V spote sa spolu s nimi objavili aj obyvatelia topoľčianskeho sídliska, pre ktorých bol koncert reálnou udalosťou. Skupina v spote prespievala svoj známy hit a nahradila ho textom ako hlavný protagonista Kuko nevidel zápas mužstva Real či sitkom, lebo musel ísť kúpiť žene kvasnice a keďže sa ponáhľal na svojom „diesli“, chytili ho za kostolom „fízli“.
- Pozrite si spot na blogu reklamy: Telekom - Najtalentovanejšia televízia Magio
„Kreatívny koncept kampane vychádza z podstaty značiek T, ktorá predstavuje zdieľanie výnimočných autentických chvíľ a zároveň v deji našich príbehov hrá vždy rolu benefit ponuky. Dobrá hudba pre nás predstavuje silné reklamné momentum a je tiež aj efektívnym nosičom reklamných posolstiev o čom sme sa už niekoľkokrát so značkami T-Mobile a T-Com presvedčili,“ uviedol pre Mediálne.sk Account Director z agentúry MUW Saatchi & Saatchi Marek Lukoťka.
Ako ďalej dodáva, posolstvo by pre ľudí nebolo tak relevantné, ak by ho podávali „sebastredne“ a preto je aj vianočná komunikácia odľahčená a dokazuje, že dominantný operátor sa nemusí brať príliš vážne. „Naopak, operátor svoje produkty ponúka kampaňou, ktorá je produktová a zároveň vonia človečinou – je hovorová, dobre ide do ucha a dúfame, že aj dobre pobaví,“ vysvetľuje Lukoťka.
Dôvodom výberu Horkýže Slíže do vianočnej komunikácie operátora je skutočnosť, že všetky spomínané faktory táto skupina napĺňa svojou tvorbou a imidžom a aj keď nie je typickým produktom mainstreamovej scény, agentúra i klient verí, že osloví široké publikum naprieč cieľovými skupinami.
Pôvodná správa vydaná 19. októbra 2011
Po minulotýždňových výzvach Telekomu, aby fanúšikovia prostredníctvom aplikácie na Facebooku tipovali dátum štartu vianočnej kampane, prišlo odhalenie. Prvú kampaň pre novú značku Telekom, ktorá je zároveň vianočnou, operátor odhalil dnes na svojom Facebooku.
Do spotu si okrem tradičného symbolu Vianoc Santa Clausa pozval aj rockovú slovenskú skupinu Horkýže Slíže, ktorá pri zistení, že značky T-Com a T-Mobile sú odteraz Telekom, reagujú slovami svojej piesne – „Ty brďo, fakt? Ti vravím.. No ty koky..“. Operátor v spote tiež spomína, že prichádza najväčší operátor s najväčšou ponukou a najväčším počtom zákazníkov. Tradičný claim „Zažime to spolu“ si nová značka ponechala a klasicky odznieva v závere spotu.
- Pozrite si spot na blogu reklamy: T-Com a T-Mobile sú odteraz Telekom
Autorom kreatívneho konceptu je opäť reklamná agentúra MUW Saatchi & Saatchi. Slovak Telekom v rámci vianočnej kampane pripravil pre svoju novú značku aj novú fanstránku na Facebooku, kde oznámil výhercov tipovacej súťaže o smartfóny. Okrem toho na nej vyzýva fanúšikov, aby si prezreli ponuky, napísali podnety k službám, ale hlavne, aby sa dobre bavili.
Rebrandingom značiek T-Com a T-Mobile na spoločnú značku Telekom zavŕšil operátor proces spájania firiem. Spoločnosti Slovak Telekom a T-Mobile Slovensko sa zlúčili vlani k 1. júlu, keď sa právnym nástupcom T-Mobilu stal Slovak Telekom. Operátori komunikovali spojenie minulé leto kampaňou so svadobným motívom. Odvtedy reklamy zväčša obsahovali názvy T-Comu aj T-Mobilu, pričom ústredným claimom bolo „Zažime to spolu“. Ten používal najprv iba T-Mobile, predstavil ho v roku 2009.
Vizitka kampane Naj Vianoce pre Slovak Telekom od MUW Saatchi & Saatchi
Kreatívny riaditeľ: Rasťo Michalík, Peter Rajčák
Art director: Denisa Pajkošová, Ivo Zemanovič, Martin Benca
Copywriter: Peter Rajčák, Milan Bielik, Eva Tomkuliaková, Nina Turčanová
Account director: Marek Lukoťka
Account manager: Zuzana Marečková
Produkcia: Hitchhiker Films
Režisér: Tim Löhr
Fotograf: Dodo Barinka, Táňa Hojčová