Na Slovensko prichádza poľský obchodný reťaze Biedronka. Predajne plánuje otvoriť vo veľkých a malých mestách a aj na dedinách v troch formátoch. Prvou novopostavenou predajňou bude obchod v Miloslavove, ktorú postavila slovenská stavebná spoločnosť. „Najprv sa snažíme budovať obchody v malých a stredných mestách, Bratislava je náš ďalší krok,“ informoval Maciej Lukowski, zodpovedný za expanziu spoločnosti na Slovensko.
Biedronka ponúkne 3 400 položiek a v segmente čerstvých potravín ich plánuje polovicu odoberať od slovenských dodávateľov, pričom dlhodobým cieľom je mať na pultoch celkovo 40 % slovenských produktov. Spolupracovať budú napríklad s firmami Rajo či Agro Tami. Bude ich predávať aj pod vlastnou značkou "Z našej zeme", ktorú rozvíja slovenský tím.
Rozhodnú slovenskí zákazníci
Reťazec plánuje rozširovať sieť v regióne okolo svojho distribučného centra vo Voderadoch predtým, než bude expandovať do ďalších regiónov Slovenska. „Zatiaľ nevieme konečný počet obchodov, rozhodnú slovenskí zákazníci,“ upresnil Lukowski s tým, že zatiaľ budú testovať všetky modely svojich obchodov. Biedronka spočiatku nebude mať vernostnú aplikáciu, ale plánuje ju vypustiť do dvoch rokov.
Lukowski sa vyjadril aj k otázke, či môžu slovenskí zákazníci očakávať poľské ceny. Podľa neho je slovenský trh a podnikateľské podmienky veľmi odlišný od poľského, a preto sa na to nedá jednoznačne odpovedať. „Nikto nám nevykompenzuje rozdielne výšky daní,“ dodal Lukowski, no zdôraznil, že sa chcú od konkurencie odlíšiť cenami a dobrými zľavami.
Sieť Biedronka je vlastnená portugalskou skupinou Jeronimo Martins a s tržbami vo výške 23,6 miliardy eur mala v roku 2024 na poľskom trhu vo svojom sektore podiel 30 %. S viac ako 81-tisíc zamestnancami je najväčším zamestnávateľom v Poľsku.

VIVO! v nových rukách: Majiteľ Auparku kupuje nákupné centrum aj administratívne budovy

Alza sa sťahuje. V novej predajni spúšťa revolučnú nonstop službu, prvú na Slovensku

V blízkosti Bratislavy pribudnú dve obchodné centrá, na obzore sú ďalšie na celom Slovensku

Sieť obchodov s lacnou značkovou módou expanduje. Predajne otvorí na západe a východe Slovenska
