Spotreba piva a príbuzných produktov v teplom počasí rastie, preto je pre jeho výrobcov obdobie od mája do septembra kľúčovou sezónou, v ktorej utŕžia najväčšiu časť celoročného obratu.
Tento rok pivným značkám veľmi neprial mesiac máj. Teploty v piatom mesiaci boli tento rok nižšie, ako je zvykom. Oproti tomu minuloročný máj bol naopak extrémne teplý.
Spotreba piva v máji 2019 v súvislosti s tým podľa Nielsenu klesla až o takmer 20 percent v porovnaní s vlaňajškom. K medziročnému pozitívnemu vývoju sa tak máj nepodpísal a len vďaka úspešnejšiemu druhému polroku 2018, kedy bola spotreba piva na Slovensku vyššia ako v roku 2017, je celkový ročný objem vyšší.
V poslednom roku sa viac ako pivu darilo radlerom. Ich spotreba v maloobchode narástla o takmer štyri percentá, rovnako rýchlo rástli aj tržby. Tento pozitívny trend nezmenil ani spomínaný máj, aj keď radlery zaznamenali v tomto roku
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?