Skylink neeticky komunikoval pri svojej službe Live TV, sťažovateľ poukazoval na to, že v reklame spoločnosť M7 Group nikde neinformovala, že okrem kúpy prijímacieho zariadenia musí zákazník uhradiť aj registračný poplatok 9,90 eura, aby službu mohol využívať.

Skylink mal ďalšiu problematickú kampaň, neprešla ani „kompletka od 22 eur“

Zdroj: Mediálne.sk

Aj AK RPR konštatovala, že spotrebiteľ tak mohol byť uvedený do omylu a domnievať sa, že jediným nákladom na službu je cena samotného prijímača, čo však nie je pravda, keďže fungovanie prijímača je podmienené spomínanou úhradou poplatku.

„Reklama na túto skutočnosť žiadnym spôsobom neodkazuje a celková štylizácia textu vo vzťahu k informáciám o satelitnom prijímači Samsung EVO-S môže u priemerného spotrebiteľa vyvolať dojem, že za cenu uvedenú v reklame bude môcť spotrebiteľ službu naplno využívať bez ďalších poplatkov, respektíve že v cene prijímača sú už zahrnuté aj iné náklady, ktoré sa ale v skutočnosti platia osobitne,“ uvádza komisia s tým, že informácia o cene bola preto neúplná.

„Reklama vzbudzuje dojem, že cena je nižšia ako v skutočnosti je a nie sú v nej zahrnuté ďalšie priamo súvisiace náklady, za ktoré musí zaplatiť navyše, a to aj už existujúci zákazník Skylinku,“ dodala komisia, ktorá ako neetickú nedávno posúdila aj inú kampaň Skylinku koncom minulého roka.

Pneuservis J & M Profi Auto využil na propagáciu služby prezúvania pneumatík bilbord s polonahou modelkou, podľa sťažovateľa vizuál v kontexte s headlinom „Kompletka od 22 eur“ vyznieva sexisticky.

Komisia sa s tým stotožnila, headline považuje za dvojzmyselný a v kontexte propagovaných služieb a posolstva reklamy za sexistický.

Skylink mal ďalšiu problematickú kampaň, neprešla ani „kompletka od 22 eur“

Vizuál bilbordu pneuservisu J & M Profi Auto Zdroj: facebook.com/J & M Profi Auto

„Modelka využitá v reklame je v kontexte sloganu zobrazená ako sexuálna atrakcia a AK RPR je toho názoru, že reklama nie je slušná a samotné stvárnenie ženy v tomto prípade zámerne redukuje jej vlastnosti na základe rodových stereotypov, čo nemožno považovať za etické,“ vysvetlila arbitrážna komisia.

V prípade zvyšných dvoch kampaní bolo problematické využitie superlatívov v kampaniach, ktoré zadávatelia nemali podložené.

Neeticky z tohto dôvodu komunikoval prevádzkovateľ kaviarne Zrnko, ktorý na webe tvrdil, že je „najlepšou kaviarňou a cukrárňou v meste“. Tvrdenie zdôvodňoval subjektívnym názorom svojich zákazníkov, čo však nie je podľa reklamného kódexu relevantné. Zadávateľ po rozhodnutí komisie reklamu upravil a superlatív odstránil.

Rovnakým spôsobom sa previnila firma Aicul 2014, ktorá sa na Facebooku označila ako „najprogresívnejšia firma s najkvalitnejšími službami v obore“. Ani v tomto prípade sa tvrdenie nedalo podložiť relevantnými dátami.