Logo VW bude podľa hovorcu v budúcnosti sprevádzať nový slogan „Volkswagen“. Slogan „Das Auto“ začal koncern používať v roku 2007, keď ho riadil Martin Winterkorn. Ten v dôsledku terajšieho škandálu odstúpil z funkcie a nahradil ho Matthias Müller.

Nová reklamná kampaň je súčasťou snahy Volkswagenu obnoviť povesť po výraznom poklese predaja na niektorých trhoch, vrátane Spojených štátov a Veľkej Británie. O kampani minulý týždeň na uzavretom stretnutí jednali zhruba dve tisícky manažérov podniku.

Podľa jedného z manažérov označil šéf značky Volkswagen Herbert Diess slogan „Das Auto“ za absolutistický. Image kráľovskej arogancie pritom nie je v súlade s dnešnou realitou, v ktorej Volkswagen kvôli škandálu čelí nielen rozsiahlym nákladom na úpravu vozidiel, ale aj pokutám a žalobám.

Manažér, ktorý si neželal byť menovaný, agentúre Reuters tiež povedal, že Volkswagen teraz musí prejaviť pokoru a že slogan „Das Auto“ pôsobí domýšľavo.

Volkswagen v septembri priznal, že do približne 11 miliónov naftových áut po celom svete inštaloval softvér umožňujúci manipulovať s testami emisií. Podľa niektorých analytikov by náklady Volkswagenu na zvolávanie vozidiel do servisov, právne spory a pokuty súvisiace s týmto škandálom mohli prekročiť 40 miliárd eur.