K prieniku do nového segmentu sa reťazec odhodlal s odvolávkou na dlhodobé skúsenosti s predajom kávovarov. Za dobu svojej existencie ich predal státisíce.

Za značkou Nero Caffé sa neschováva žiadna veľkopražiareň. Datart ju pripravil v spolupráci so slovenskou priažiarňou Elicsire.

„Pomáhala nám pri testoch chuti a arómy kávy a teraz pre nás kávu mieša a praží,“ povedala pre TREND.sk hovorkyňa Datartu Jana Choroušová.

Elicsire sa vlani dostal aj do rebríčka amerického magazínu Coffee Review.

Vlastnú značku kávy ponúka Datart iba vo vlastných predajniach a internetovom obchode. Cena kilogramového balenia v slovenskej mutácii e-shopu sa začína nad dvadsiatimi eurami. V ponuke sú dva druhy kávy.

Obrandovanú kávu predáva aj televízia Joj, ktorá má kaviareň v žilinskom nákupnom centre Mirage (v minulosti bola v bratislavskom Auparku. Takvaná Jojcafe káva sa v dvoch verziách predáva aj v sieti supermarketov Moja Samoška a Terno, ktoré majú podobne ako Joj prepojenie na skupinu J&T.

Datart prevádzkuje v Česku a na Slovensku dohromady viac ako štyri desiatky kamenných predajní. Tovar predáva aj prostredníctvom internetových obchodov. Pred niekoľkými týždňami sa firma vrátila pod kontrolu českých manažérov. Ostatných štrnásť rokov ju ovládala medzinárodná skupina Darty.