Slovná prestrelka v britskom outdoore pokračuje. Organizácia Outdoor Advertising Association (OAA) využila vo svoj prospech, že jej britská rada pre reklamu ASA minulý týždeň nariadila stiahnutie kontroverzných billboardov so sexistickým podtónom. Namiesto toho vyrobila nové billboardy s nápisom, že sexistické reklamy škodia všetkým. Píše o tom Campaign Live.

Britom prekážali najmä claimy s odkazom, že pracujúce ženy sú zlé matky. Agentúra Beta, ktorá kampaň vyrobila, preto včera prostredníctvom blogu oznámila, že zmenila vizuál kampane. Vyjadrila tiež presvedčenie, že OAA reklamu umiestni na čo najväčšom počte miest. „Dúfame, že donútime ľudí zamyslieť sa,“ píše sa v blogposte.

Sexistické reklamy škodia všetkým, odkazujú nové britské billboardy

Zdroj: CampaignLive

Myšlienku billboardovej kampane podporuje OAA aj na webe. Stránka britainthinks.com umožňuje používateľom, aby sa vyjadrili k rôznym témam, ktoré sa stali námetom reklamy. Diskutovať môžu napríklad o tom, či národná reprezentácia uspeje na tohtoročných majstrovstvách vo futbale alebo či je vzdelanie potrebné. Každá téma je zhrnutá v krátkom videu s komentárom Londýnčana Jeffa.

Kontroverzná kampaň odštartovala pred týždňom na viac ako 11 500 billboardoch, plagátoch, autobusoch, taxíkoch a na verejných záchodoch po celej krajine. Reklamu podporili najväčší prenajímatelia reklamných plôch v Británii. Viac informácií o kampani OAA.

Pred rokom sa v britskom outdoore objavila iná kampaň, ktorá tak isto vyvolala diskusiu o sile outdooru. Veriaci a ateisti si prostredníctvom billboardov navzájom vymieňali odkazy o existencii Boha. Viac informácií.