Novoročné zasadnutie Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu opäť prehodnocovalo komerčnú komunikáciu na Slovensku.

S nesúhlasom verejnosti sa stretli bilbordové kampane s nadýchom „erotiky“. Sťažnosť fyzickej osoby obdržala Rada na vizuál vonkajšej relamy zadávateľa Qkomaxit, ktorý propaguje služby práškovej lakovne. Podľa sťažovateľa je reklama pohoršujúca.

S rovnakým názorom sa stotožnila aj Rada aj napriek tomu, že zadávateľ reklamy tvrdí, že reklama nezobrazuje nahotu a modelka nie je vyobrazená vo vyzývavej polohe.

Sexi modelky na sexistických bilbordoch dostali červenú

rpr_praskova_lakovna Zdroj: Rada pre reklamu

„Predmetné zobrazenie ženy nie je opodstatnené a nemá žiaden súvis s propagovanými produktami a ponúkanými službami čiastočne odhalené ženské telo je samoúčelné a porušujúce Kódex najmä vo vzťahu ku komunikačnému posolstvu reklamy, propagovanému produktu a zvolenému médiu, keďže je dostupná aj deťom a maloletým,“ vysvetľuje Rada.

Podobnému problému sa nevyhla ani vonkajšia reklama „Extra služby v realitách“ zadávateľa Norea. Sťažovateľ reklame vytýkal, že polonahá modelka nemá súvis s realitami a namieta, že bilbord môžu vzhliadnuť aj deti.

„Vizuálne stvárnenie ľudského tela v reklame by malo byť aspoň v širšom zmysle v súlade s predmetom a cieľom reklamovaného produktu. AK RPR nevidí súvis medzi predmetným vyobrazením modelky a službami,“ tvrdí. Aj v tomto prípade Rada označila reklamu za neetickú.

Sexi modelky na sexistických bilbordoch dostali červenú

rpr_extra_sluzby_reality_3_2

V súlade s etikou bola v rozhodnutiach za tento mesiac webová stránka „Ponuka bytov“ zadávateľa Resort – Inn. Sťažovateľ považoval spôsob prezentácie bytov za zavádzajúci a tvrdí, že tzv. „garsónka“ je prezentovaná ako 1-izbový byt za účelom zvýšenia aktraktivity ponuky a ceny.

Rada sa s názorom sťažovateľa nestotožnila. Dôvodom bola skutočnosť, že zadávateľ komunikoval predmetný pojem legitímne a využitie výrazu „byt“ je teda možné považovať za opodstatnené.