Najsvätejšia
Zdroj: Rada pre reklamu
Reklama nákupného centra Europa vo Zvolene svojím vizuálom tento rok pobúrila 15 fyzických osôb. Lebo rehoľná sestra na reklamnom plagáte vraj provokuje, uráža, napáda a zosmiešňuje kresťanov, ako aj samotnú katolícku cirkev.
Stanovisko RPR: Reklama porušila etický kódex.
Najodviazanejšia
Zdroj: Facebook
Spojenie „Od Tatier k Dunaju“ sa počas letných mesiacov tohto roka nespájalo so známou skladbou od skupiny Elán, ale s bilbordovou kampaňou zadávateľa GAS Familia. Sťažovateľom sa nepáčilo, že reklama nabáda ku konzumácii alkoholu, jeho nadmernej spotrebe a pôsobí sexisticky.
Stanovisko RPR: Reklama porušila etický kódex.
Najnemorálnejšia
Zdroj: RPR
Desiatim ľuďom z radov verejnosti sa nepozdávala outdoorová kampaň spoločnosti Calzedonia. Kampaň, ktorej cieľom bolo predať pančuchové nohavice, podľa ľudí narúša morálne dobro spoločnosti. A ešte je neslušná, pôsobí sexisticky, narúša sexuálne stereotypy a žena v nej pôsobí ako sexuálny objekt...
Stanovisko RPR: Reklama je v súlade s etickými pravidlami.
Najprsnatejšia
Zdroj: RPR
Nevinná slečna z letáku známej záložne Breva, ktorá svoju nahotinkovú komunikáciu asi nikdy nevzdá, tentokrát pobúrila štyri fyzické osoby. Sťažovatelia namietali voči vyobrazeniu ženy s odhaleným poprsím a poukazujú na skutočnosť, že zobrazenie modelky nemá súvis s propagovanou činnosťou zadávateľa.
Stanovisko RPR: Reklama porušila etický kódex.
Diskriminačná
Zdroj: Rada pre reklamu
Rada zaevidovala v priebehu augusta tohto roku niekoľko sťažností na bilbord s názvom „Toto nie je diskriminácia, toto jednoducho nefunguje“ zadávateľa Aliancia za rodinu. Podľa sťažovateľov vizuál reklamy predpisuje jeden model rodiny, nepriamo naznačujúc, že ostatné formy vzťahov sú nefunkčné. Môže tak navodzovať pocit, že homosexuálne či bezdetné páry či slobodné matky a otcovia sú neprípustné.
Rada potvrdila, že zobrazenie v kontextu headlinu reklamy naznačuje, že jediný správny model rodiny, ktorý funguje, je matka, otec a dieťa, čím podľa Komisie dochádza k diskriminácii ostatných modelov rodín napr. starými rodičmi. Reklama tak podporuje diskrimináciu z dôvodu pohlavia.
Stanovisko RPR: Reklama porušila etický kódex.
Bez dotyku nevzrušuj sa
Zdroj: Rada pre reklamu
Neznámy zadávateľ bilbordov, ktoré mali odkomunikovať problematiku sexuálnej výchovy, sa nepozdávali trom ľuďom. Vyčítali jej, že reklama dezinpretuje text dokumentu WHO a má negatívny dopad na deti, ktoré prichádzajú s reklamou do kontaktu, keďže ich demoralizuje a deti sa tak môžu predčasne zaujímať o témy, nevhodné pre ich vek.
Stanovisko RPR: Reklama porušila etický kódex.
Najzáhadnejšia
Zdroj: Rada pre reklamu
Nevinné hľadanie krbovej vložky sa nepozdávalo fyzickej osobe z Prešova, ktorá namietala voči vizuálu reklamy umiestnenej na facebookovej stránke spoločnosti Zen - Zelená energia. Sťažovateľ považuje vizuál reklamy, na ktorom je vyobrazená modelka s hlavou v krbe, za urážajúci a sexistický.
Stanovisko RPR: Reklama porušila etický kódex.
Najneoficiálnejšia
Zdroj: Rada pre reklamu
Sťažovateľ v tomto prípade namietal voči reklamnému textu „Dievčatká – Bambuľky!!! Prídite si pre Bambuľkine nové šaty k nám do banky“, ktorý podľa jeho názoru láka deti na využitie služieb, za ktoré musia ich rodičia platiť.
Reklamný leták dolepený k stojanu s reklamou nebol oficiálnym reklamným materiálom zadávateľa k prebiehajúcej súťaži, ale vznikol z iniciatívy pobočky v Skalici, za čím bolo podľa banky zlyhanie ľudského faktora a po upozornení RPR bol leták bezodkladne odstránený.
Stanovisko RPR: Reklama porušila etický kódex.
Najkurióznejšia
Televízny spot, ktorý propaguje menovky na Nutellu, sa tiež nestretol len s pozitívnymi ohlasmi zo strany verejnosti. Podľa jednej fyzickej osoby reklama nebola nevhodná pre maloletých, pretože im ukazuje, že mať viac partnerov a podvádzať jeden druhého je v poriadku.
Stanovisko RPR: Reklama je v súlade s etickými pravidlami.