Už vlani prišiel Šariš na plechovkách so slovenskými ľudovými motívmi. V aktuálnej kampani má výrobca Plzeňský Prazdroj Slovensko limitovanú edíciu siedmich plechoviek.
Na obaloch pivnej desiatky a dvanástky zobrazuje značka prírodné krásy, architektonické skvosty či prvky kultúry.
Autorkou dizajnu je ilustrátorka Alica Kucharovič. „Začala som západným Slovenskom a krajom, ktorý dobre poznám. Východné Slovensko je plné prírodných krás a silných motívov z oblasti architektúry. Každá časť ma silný ráz a črty, ktoré každý pozná. Pri pátraní som objavila miesta, o ktorých som vôbec nevedela a sú veľmi krásne,“ uviedla umelkyňa.
Sedem nových plechoviek je pokrytých dominantami jednotlivých regiónov. Plechovky venované východnému Slovensku zahŕňajú Tatry, Štrbské pleso, Spišský hrad, drevené kostolíky, kežmarský kroj či prešovské výšivky.
Na plechovkách venovaným strednému Slovensku sú Oravský hrad, Banská Štiavnica, Demänovská ľadová jaskyňa aj motívy detvianskych tancov.
Z motívov západného Slovenska sa ilustrátorka inšpirovala Bojnickým zámkom, piešťanským Kolonádovým mostom a Barlolamačom, Mohylou Milana Rastislava Štefánika alebo Dunajom.
Siedma plechovka je venovaná pivu Šariš tmavý, na ktorého dizajn sa dostali motívy približujúce sviatok slovenského folklóru – festival vo Východnej. Šariš sa profiluje ako „hrdý partner slovenského folklóru“.
Na nové plechovky piva Šariš ilustrátorka zaradila aj rôzne výšivky a čipky zo slovenských krojov. V minulosti mali identifikačný význam – ľudia podľa nich vedeli rozpoznať, z akej obce pochádzajú, aké majú sociálne zázemie, prípadne či sú slobodní alebo ženatí.