Sťažovatelia reklame vyčítali scénu, v korej sa herečka Petra Polnišová v rámci divadelného predstavenia pichne nožíkom do brucha. Podľa nich ide o nevhodný obrázok pre maloletých, ktorí môžu správanie herečky napodobniť v rámci zábavy.

S týmto názorom sa však rada nestotožnila a spot vyhodnotila za etický. Jedným z dôvodov je aj to, že herečka sa objaví v obraze živá a zdravá, s úsmevom na tvári a divákovi je jasné, že svoje konanie len predstierala.

Problémový bol naopak spot poisťovne Dôvera. Zadávateľ v reklame uvádza, že každému z rodiny vráti až 100 eur za doplatky za lieky, čo podľa sťažovateľa nie je pravda a komunikácia je podľa neho zavádzajúca. Dôvodom je skutočnosť, že uvedený bonus mu nebol uznaný, keďže sa vzťahuje na otca dieťaťa do 18 rokov, pričom túto podmienku reklama neuvádza.

S podnetom sa stotožnila aj AK RPR a reklamu vyhodnotila ako neetickú. Zároveň uviedla, že sprostredkúva informácie nejasným a viacvýznamovým spôsobom.

V „suchu“ je naopak televízny spot Poštovej banky s názvom Lepšia pôžička. Aj napriek tomu, že sťažovateľ reklame vyčítal porušovanie dopravných predpisov, RPR ju uznala za etickú. Podľa jej slov totiž spot využíva primeranú mieru reklamnej hyperboly.

Čiastočne problémovou sa stala reklamná kampaň Modrý plyn zadávateľa RWE Gas Slovensko. Sťažovateľ tvrdil, že reklama je klamlivá z dôvodu neférového porovnávania cien a obsahuje tiež agresívny prvok, spočívajúci v strhnutí oznámenia o znížení cien plynu.

Aj napriek tomu, že AK RPR nepovažuje reklamu za klamlivú, stotožnila sa s námietkami sťažovateľa v druhom prípade, že môže ísť o porovnávaciu reklamu.

„AK RPR nevylučuje možnosť využiť porovnávaciu reklamu, avšak v danom prípade je toho názoru, že takéto vizuálne stvárnenie reklamného posolstva v porovnávacej reklame v kontexte použitia aktu ‚strhnutia‘ a ponechania odtrhnutej časti ‚zdrapu‘ znevažuje konkurenčného súťažiteľa a jeho produkt, čo nemožno vo vzťahu ku Kódexu považovať za etické,” tvrdí Rada.

Neetická bola aj webová stránka Yellow Vital zadávateľa Belkeren Plus SR alebo sponzorský odkaz Najlepšia appka pre tipovanie zadávateľa Tipsport SK. Čiastočne opodstatnená bola sťažnosť na internetový banner s názvom Najvyšší bonus, Najširšia ponuka TV prenosov, Najvyššia hladina kurzov, Najziskovejšia voľba zadávateľa Tipsport Sk. Zadávateľ použitie superlatívov nepodložil príslušným prieskumom či relevantným zdrojom dát. 

Medzi etické sa zaradil bilbord Sedačka, ktorá sa prispôsobí, zadávateľa Phase alebo televízny spot Pripojme sa zadávateľa Asociácia vodárenských spoločností. 

Poznámka: Mediálne.sk patrí do vydavateľstva News and Media Holding, ktoré je súčasťou aktivít skupiny Penta, ku ktorej patrí poisťovna Dôvera