Patrik „Rytmus“ Vrbovský o sebe tvrdí, že „zožral marketing“. Slovenský rapper, sám sebou nazývaný aj „king of pop“, má na sociálnej sieti Facebook vyše 342-tisíc fanúšikov, 24-tisíc ľudí o ňom "talkuje".
Jeho videá na YouTube majú celkovo 143 miliónov pozretí, z čoho 27 videí má viac ako milión.
Svoj úspech na Facebooku vidí najmä v tom, že k svojim fanúšikom sa správa, ako keby boli jeho vlastná rodina. „Snažím sa im ukázať môj život, že som ich kamarát, proste rodina. Snažím sa najmä pochopiť, pre koho to celé cielim,“ uviedol v utorok na konferencii InternetRulezz 2013 Patrik Vrbovský.
Rapper o sebe tvrdí, že celý Facebook si spravuje sám, bez pomoci agentúr alebo iných adminov.
„Značku som si vybudoval na vlastných albumoch, videoklipoch a koncertoch a Facebook je k tomu akési vylepšenie. Keď sa chcem k niečomu vyjadriť, Facebook ma utužuje v tom, že môžem ukázať ľuďom, ako to robím a cítim,“ tvrdí.
Ako ďalej dodal, úspešnú viralitu svojich videí vidí najmä v tom, že sleduje, čo sa deje vo svete. „Snažím sa to robiť opačne ako ostatní, je to všetko o imidži a dobrom vkuse na hudbu.
Rytmus sa v rámci posilnenia svojej značky „zapredal“ aj niekoľkým spoločnostiam. Objavil sa v kampani Slovak Telekom ako Mickey Mouse, internetového kníhkupectva Gorila.sk, má svoj vlastný energitický nápoj s názvom „Rytmus“ a najnovšie sa stal tvárou Finančnej akadémie v Tatra banke. Kampaň od agentúry Zaraguza získala aktuálne dve strieborné ceny Effie v kategóriách Banky a Digital.
„Na to, aby kampaň fungovala, musím to byť hlavne ja. Nemôžem byť v pozícii, že ma zaplatili a využíli moje meno. Tatra banka vedela, že mám vzťah k peniazom a pristupoval som k tomu svojím vlastným humorom. Keby som bol vážny, nebol by som to ja,“ vysvetľuje P. Vrbovský.
Kráľ popu neprikladá príliš veľlý význam marketingovým prieskumom. „Sledujem čísla, či to rastie alebo nie. Ale zatiaľ rastie, tak sa tým nemusím zapodievať. Ide to prirodzene, netlačím na to. Som zástanca toho, že čo je dobré, ide prirodzene,“ uzavrel.