Spoločnosť predstavila v piatok 11. apríla tri spoty vo Veľkej Británii, Španielsku, Taliansku a Írsku. V centre pozornosti sú tri dôležité zmeny, ktoré nedávno Ryanair zaviedol, aby uspokojil svojich zákazníkov. Informoval o tom britský portál campaignlive.co.uk.
Rodina je spokojná s pridelenými miestami na sedenie, mladá žena nesie na palubu tašku ako druhú príručnú batožinu a otec objavil jednoduchší rezervačný systém na webových stránkach. V spotoch je použitá pesnička zo šesťdesiatych rokov "Destination Anywhere" od skupiny Marvelettes.
Všetky 20-sekundové spoty vznikli na londýnskom letisku Stansted a kreatívu vytvorila britská agentúra Dare. Ryanair nevyužíval služby externej reklamnej agentúry už viac ako 20 rokov. Letecká spoločnosť sa namiesto toho spoliehala na svoje vlastné zdroje a reklamy si vyrábala in house, za čo neraz často čelila kritike - napríklad kalendárom s obnaženými letuškami.
Kampaň nebude prebiehať len v televíziách, ale aj vo všetkých ostatných mediálnych kanáloch a tiež na sociálnych sieťach.
Už vlani na jeseň šéf spoločnosti Michael O'Leary na riadnom valnom zhromaždení zavelil k zmene kurzu. Ryanair chcela podľa britského spravodajského servisu BBC News prejsť od ostrej „macho kultúry“ k priateľskej.
„Mali by sme sa snažiť eliminovať veci, ktoré zbytočne obťažujú zákazníkov“ uviedol vo svojom prejave k akcionárom M. O'Leary.
Z toho dôvodu založil Ryanair nový servisný tím zameraný na sťažnosti zákazníkov. Pre lepšiu komunikáciu so spotrebiteľmi značka zriadila aj účet na Twitteri. Vytvorila novú verziu webových stránok, pretože rezervačný proces bol považovaný za pomerne zložitý.
Zlá povesť ovplyvnila aj počet rezervácií. Ryanair zápasí s poklesom zisku a výpadkom tržieb. Spoločnosť informovala, že počas troch mesiacov do 31. decembra vykázala stratu 35 miliónov eur. Ide tak o najslabší tretí kvartál spoločnosti od roku 2008. Čítajte viac.