Vlani podľa údajov rovnakej spoločnosti inkasoval RTVS 2,49 milióna eur, predvlani 2,36 milióna. Medziročne by si televízia podľa zmonitorovaného objemu reklamy polepšila o 11 percent.

RTVS odvysielala počas 17-dňových MS v Bielorusku dovedna 1 979 reklamných spotov a sponzorských odkazov, teda o 259 menej ako vlani. Priamo na hokejové duely bolo naviazaných 1 117 spotov – o 305 menej ako pred rokom. Do tohto objemu monitoring zarátaval spoty viazané k zápasom, hokejovým reláciám, ale aj spoty v brejkoch medzi jednotlivými tretinami a počas nich. Hokej podľa TNS generoval v období trvania MS 78 percent príjmov RTVS z reklamy a sponzoringu.

Podiel „hokejovej“ reklamy a sponzoringu
Typ spotov Podiel [%] Výdavky [€]
reklamné spoty 77 1 654 700
sponzoring 23 506 208
spolu 100 2 160 908
Zdroj: TNS Slovakia

Napriek nižšiemu objemu spotov vysielaných počas hokejových prenosov sa ich hodnota podľa TNS dostala na mierne vyššiu úroveň ako pred rokom – 2,16 milióna eur. Nárast predstavoval 6,5 percenta.

Až 52 percent investícií dali zadávateľa do reklamy v power breakoch, teda takzvaných reklamných prestávkach priamo počas zápasov, keď je pri televízoroch najviac ľudí. Záujem o toto umiestnenie reklamy podľa TNS medziročne narástol o 22 percent.

Výdavky na „hokejové“ reklamné spoty
Typ reklamy Výdavky [€] Počet spotov
reklama v rámci reklamných brejkov 797 100 196
reklama v rámci power brejkov 857 600 197
spolu 1 645 700 393
Zdroj: TNS Slovakia

 

Výdavky na „hokejový“ sponzoring
Typ sponzoringu Výdavky [€] Počet spotov
sponzoring Štúdia MS v hokeji 252 936 402
sponzoring zápasov 186 300 126
sponzoring ostatné (GBS, MS v kocke, Osobnosti hokeja) 66 972 196
spolu 506 208 724
Zdroj: TNS Slovakia

Výdavky na sponzorské odkazy vo všeobecnosti medziročne poklesli o 14 percent. Zvýšil sa objem výdavkov na sponzorské odkazy k Štúdiám MS v hokeji (22 percent), poklesol však záujem o sponzoring k zápasom (- 46 percent).

Pri zrátaní investícií do reklamy a sponzoringu bola podobne ako vlani najväčším zadávateľom automobilka Škoda. Ak by sa brali do úvahy len reklamné spoty, na čele rebríčka by bola stávková kancelária Niké. Tá v celkovej tabuľke poskočila na druhé miesto, vlani bola ôsma.

Top 10 zadávateľov „hokejovej“ reklamy a sponzoringu
Zadávateľ Výdavky [€]
1 Škoda 533 924
2 Niké 420 880
3 Fortuna 249 500
4 Poštová banka 230 500
5 Slovak Telekom 230 000
6 Heineken 130 620
7 Orange 97 000
8 Unilever 78 400
9 Budweiser Budvar 66 800
10 Slovaktual 22 272
Zdroj: TNS Slovakia