Vlani podľa údajov rovnakej spoločnosti inkasoval RTVS 2,49 milióna eur, predvlani 2,36 milióna. Medziročne by si televízia podľa zmonitorovaného objemu reklamy polepšila o 11 percent.
RTVS odvysielala počas 17-dňových MS v Bielorusku dovedna 1 979 reklamných spotov a sponzorských odkazov, teda o 259 menej ako vlani. Priamo na hokejové duely bolo naviazaných 1 117 spotov – o 305 menej ako pred rokom. Do tohto objemu monitoring zarátaval spoty viazané k zápasom, hokejovým reláciám, ale aj spoty v brejkoch medzi jednotlivými tretinami a počas nich. Hokej podľa TNS generoval v období trvania MS 78 percent príjmov RTVS z reklamy a sponzoringu.
Podiel „hokejovej“ reklamy a sponzoringu | ||
Typ spotov | Podiel [%] | Výdavky [€] |
reklamné spoty | 77 | 1 654 700 |
sponzoring | 23 | 506 208 |
spolu | 100 | 2 160 908 |
Zdroj: TNS Slovakia |
Napriek nižšiemu objemu spotov vysielaných počas hokejových prenosov sa ich hodnota podľa TNS dostala na mierne vyššiu úroveň ako pred rokom – 2,16 milióna eur. Nárast predstavoval 6,5 percenta.
Až 52 percent investícií dali zadávateľa do reklamy v power breakoch, teda takzvaných reklamných prestávkach priamo počas zápasov, keď je pri televízoroch najviac ľudí. Záujem o toto umiestnenie reklamy podľa TNS medziročne narástol o 22 percent.
Výdavky na „hokejové“ reklamné spoty | ||
Typ reklamy | Výdavky [€] | Počet spotov |
reklama v rámci reklamných brejkov | 797 100 | 196 |
reklama v rámci power brejkov | 857 600 | 197 |
spolu | 1 645 700 | 393 |
Zdroj: TNS Slovakia |
Výdavky na „hokejový“ sponzoring | ||
Typ sponzoringu | Výdavky [€] | Počet spotov |
sponzoring Štúdia MS v hokeji | 252 936 | 402 |
sponzoring zápasov | 186 300 | 126 |
sponzoring ostatné (GBS, MS v kocke, Osobnosti hokeja) | 66 972 | 196 |
spolu | 506 208 | 724 |
Zdroj: TNS Slovakia |
Výdavky na sponzorské odkazy vo všeobecnosti medziročne poklesli o 14 percent. Zvýšil sa objem výdavkov na sponzorské odkazy k Štúdiám MS v hokeji (22 percent), poklesol však záujem o sponzoring k zápasom (- 46 percent).
Pri zrátaní investícií do reklamy a sponzoringu bola podobne ako vlani najväčším zadávateľom automobilka Škoda. Ak by sa brali do úvahy len reklamné spoty, na čele rebríčka by bola stávková kancelária Niké. Tá v celkovej tabuľke poskočila na druhé miesto, vlani bola ôsma.
Top 10 zadávateľov „hokejovej“ reklamy a sponzoringu | ||
Zadávateľ | Výdavky [€] | |
1 | Škoda | 533 924 |
2 | Niké | 420 880 |
3 | Fortuna | 249 500 |
4 | Poštová banka | 230 500 |
5 | Slovak Telekom | 230 000 |
6 | Heineken | 130 620 |
7 | Orange | 97 000 |
8 | Unilever | 78 400 |
9 | Budweiser Budvar | 66 800 |
10 | Slovaktual | 22 272 |
Zdroj: TNS Slovakia |