Okrem troch zlatých, štyroch strieborných, troch bronzových Effie a titulu Agentúra roka bol prvýkrát v histórii ocenený aj Marketér roka.

Dve zlaté Effie v dvoch kategóriách (Dobročinný marketing a Small Budgets) získala agentúra Istropolitana Ogilvy za kampaň Toto je moje dieťa pre klienta Magna.

Tretie zlato si odniesla agentúra Made by Vaculik za uvádzaciu kampaň Lišiak zo Sadu: Ako zaviesť novú značku a ovládnuť celú kategóriu, pre Heineken.

Strieborné Effie si odniesli agentúry MUW Saatchi & Saatchi za kampaň Magenta SmartHome, Made by Vaculik za Poďakovanie dobrým anjelom, Wiktor Leo Burnett za Pivnú štafetu a Triad za kampaň 17. Novembra 2016.

Bronz si podelili agentúry JandL, marketing a reklama s kampaňou pre COOP Jednotu: 10 rokov konceptu, Triad za kampaň Príroda je na dosah – Rajo Probia a Wiktor Leo Burnet za kampaň Plán modernizácie domácností.

Z 25 prihlásených prác od štrnástich agentúr porota v prvom kole posunula na shortlist 20 prác. Vlani celkovo súťažilo pätnásť prác od deviatich agentúr a na shortlist postúpilo vtedy len šesť kampaní. Tento rok podľa slov porotcov bolo z čoho vyberať.

„Nesmierne ma teší zvýšený počet prihlášok, je ich o 10 viac než minulý rok, rovnako aj diverzita agentúr aj zadávateľov. Aj keď voči Zlatému klinci je ten rozdiel stále priepastný,“ uviedla predsedkyňa poroty Dáša Juríková, ktorá je riaditeľkou odboru komunikácie a PR v Poštovej banke a zároveň prezidentka združenia Ľudia z marketingu.

Najviac prác bolo prihlásených do kategórie FMCG – potraviny a nápoje, a Small Budget. V špeciálnej kategórii Digital boli prihlásené len dve práce, a to aj napriek tomu, že viaceré kampane vo výsledkoch efektivity uvádzajú aj digitálne dáta.   

Agentúrou roka sa rovnako ako vlani stal Wiktor Leo Burnett. Tento titul získava tá reklamná agentúra, ktorá svojimi prácami boduje na najvýznamnejších domácich a zahraničných kreatívnych festivaloch, v súťaži efektivity Effie Slovakia a zároveň popredným umiestnením v rebríčku TAAS (ekonomický rebríček agentúr). Tesne na druhom mieste skončila agentúra Triad a na treťom agentúra Made by Vaculik.

Historicky prvým marketérom sa stal riaditeľ marketingu spoločnosti O2 Slovakia Igor Tóth, ktorý je zároveň zakladajúci člen občianskeho združenia Ľudia z marketingu, ktoré je vyhlasovateľom tejto ceny.