O najlepší PR projekt na Slovensku PROKOP 2019 agentúry a zadávatelia registrovali 128 prác, čo bol historicky najvyšší počet. Celkovo sa zapojilo vo všetkých dvanástich súťažných kategóriách 39 prihlasovateľov.
Do užšieho výberu postúpilo 64 prác a ocenených bolo nakoniec 35. V hlavných kategóriách 26 a deväť v špeciálnych. V ôsmich hlavných kategóriách udelili deväť prvých miest, z toho dve v kategórii B2B PR.
"Prokop 2019 ukázal, že slovenské PR je naozaj na veľmi vysokej úrovni a doslova svetové. V mnohých kampaniach sa prejavila tímovosť naprieč celým komunikačným spektrom od PR cez reklamu, digital a event branžu. Veľmi nás zároveň teší aj fakt, že myšlienky férovosti, zodpovedného podnikania, či boja proti falošným správam a fašizmu boli súčasťou mnohých z nich. Za desať rokov vyhlasovania ocenenia je naozaj viditeľný posun v PR ako partnera pri budovaní imidžu reflektujúceho na zmeny a potreby spoločnosti," uviedla Soňa Lexmanová, Prezidentka APRSR.
Prvé miesto získala Kofola ČeskoSlovensko v spolupráci s 1st Class Agency za Projekt Kamilka v kategórii Corporate Communications.
V kategórii B2B bodovali O2 Slovakia s projektom Pripravte sa na eKasu a AMI Communications pre klienta Metro C&C – Metro Zero Waste.
Agentúra Seesame v spolupráci s Elite Solutions a ZenithMedia v kategórii Business to Consumer PR (B2C) pre klienta O2 Slovakia získala prvé miesto za projekt #Nebuďpirát. Seesame získal prvé miesto aj v kategórii Digital and Social Media za projekt Checkbot. Agentúra sa stala najúspešnejšou agentúrou ročníka, keď zo 14 nominácii sedem premenila na ocenenia.
„Na jednej strane sa teším, že titul Agentúra roka 2019 sme získali za spoluprácu s klientmi, za ktorých sa vieme postaviť. Do slovenského podnikania prinášajú slušnosť, transparentnosť a férovosť. Rovnaké hodnoty vyznávajú aj moje kolegyne a kolegovia, ktorým patrí moje obrovské poďakovanie. Na druhej strane, úlohou lídrov je robiť aj niečo navyše. Preto sme pred niekoľkými rokmi spoluzakladali iniciatívu Konšpirátori.sk a minulý rok sme spoločne s partnermi vytvorili Checkbota, ktorý upozorňuje ľudí na falošné správy na internete.“ hovorí Michaela Benedigová, managing director & partner Seesame.
SKPR Strategies v spolupráci s Respect APP, GoodIdeas boli ocenení za projekt Prijateľní.sk pre OZ Divé maky.
Prvé miesto získala aj agentúra Wiktor Leo Burnett v spolupráci s Poštovou bankou za prácu Dress Release v kategórii Internal Communication.
Zvíťazili aj 1st Class Agebcy v spolupráci s Respect APP za projekt Daň z potravín pre Slovenskú alianciu moderného obchodu v kategórii Krízová komunikácia/Issues management a Neopublic v kategórii Politická komunikácia, politické PR, Public Affairs pre Slovenské združenie pre značkové výrobky za projekt Nekur Fejky.
V štyroch špeciálnych kategóriách boli udelené dve prvé miesta. Tie získala Zaraguza v spolupráci s Wavemaker a Promea Communication za projekt Pohoda BEZ pre Slovenskú sporiteľňu v kategórii Event PR a Oliver agency v spolupráci s Getlikea pre Not in our town, Post Bellum za prácu #OciPrePlac v kategórii Spoločenská zodpovednosť, filantropia a PR pre neziskové organizácie.
Ocenení v hlavných kategóriách | ||
Názov práce | Agentúra | Zadávateľ |
A. Corporate Communications | ||
1. miesto: Projekt Kamilka | Kofola ČeskoSlovensko v spolupráci s 1st Class Agency | Kofola ČeskoSlovensko |
2. miesto: Eset Science Award | Seesame | Nadácia Eset |
B. Business to Business PR (B2B) | ||
1. miesto: Pripravte sa na eKasu | O2 Slovakia | O2 Slovakia |
1. miesto: Metro Zero Waste | AMI Communications | Metro Cash & Carry |
3. miesto: Technology explained: Watch IT now | Seesame | Soitron |
C. Business to Consumer PR (B2C) | ||
1. miesto: #Nebuďpirát | Seesame v spolupráci s Elite Solutions a Zenith Optimedia | O2 Slovakia |
2. miesto: Sloboda je v tebe | Zaraguza v spolupráci s Wavemaker, Eva Taráčová, G82 | Slovenská sporiteľňa |
2. miesto: IKEA – Spánková revolúcia | Seesame | IKEA Bratislava |
3. miesto: Ruku hore za toleranciu, Slováci | PR Clinic v spolupráci s Triad Advertising | Absolut |
3. miesto: Čo nosia baletky, keď sú bez špičiek? | PRime time | CCC Slovakia |
D. Community Relations | ||
1. miesto: Prijateľní.sk | SKPR Strategies v spolupráci s Respect APP, GoodIdeas | OZ Divé maky |
2. miesto: Hrášková polievka | Lidl Slovenská republika v spolupráci s Wiktor Leo Burnett | Lidl Slovenská republika |
2. miesto: Zimička už prišla | Seesame | OZ Vagus |
3. miesto: Vráť sa.sk | Seesame | Leaf |
E. Internal Communication | ||
1. miesto: Dress Release | Wiktor Leo Burnett v spolupráci s Poštová banka | Poštová banka |
2. miesto: Interné vlogy CEO Slovenskej sporiteľne Petra Krutila | Crossline | Slovenská sporiteľňa |
3. miesto: Zažite, aké je to byť iný na vlastnej koži | Slovak Telekom v spolupráci s Casual, Eduma | Slovak Telekom |
F. Krízová komunikácia/Issues management | ||
1. miesto: Daň z potravín | 1st Class Agebcy v spolupráci s Respect APP | Slovenská aliancia moderného obchodu |
2. miesto: Výpadok mobilnej siete 10.5.2019 | Slovak Telekom v spolupráci s Casual | Slovak Telekom |
3. miesto: Benzín E10 neohrozí autá | Dynamic Relations 2000 | Združenie pre výrobu a využitie biopalív |
G. Politická komunikácia, politické PR, Public Affairs | ||
1. miesto: Nekur Fejky | Neopublic | Slovenské združenie pre značkové výrobky |
H. Digital and Social Media | ||
1. miesto: Checkbot | Seesame | Seesame |
2. miesto: Hokejový chlieb | Lidl Slovenská republika | Lidl Slovenská republika |
2. miesto: Hyundai so ženami, proti predsudkom | This is Locco | Hyundai |
3. miesto: Konečne to počujete aj vy | Mayer/McCann Erickson | The Coca-Cola Company |
3. miesto: Chatbot Ako sa máš? | PS:Digital v spolupráci s BBDO | Liga za duševné zdravie |
Ocenení v špeciálnych kategóriách | ||
A. Best media placement | ||
2. miesto: SME Moderní | Wavemaker v spolupráci s SME Creative | Slovenská sporiteľňa |
2. miesto: #SmeSpecial - Slováci na Svetových hrách v Abú Zabí | SKPR Strategies | Špeciálne olympiády Slovensko |
B. Regional Community Relations | ||
2. miesto: Na východe nič nového? Kampaň Nekur Fejky | Neopublic | Slovenské združenie pre značkové výrobky |
C. Event PR | ||
1. miesto: Pohoda BEZ | Zaraguza v spolupráci s Wavemaker, Promea Communication | Slovenská sporiteľňa |
2. miesto: Druhý život pneumatík - bludisko | AMI Communications Slovakia | Continental Barum |
3. miesto: S Continentalom na Tour de France | AMI Communications Slovakia | Continental Barum |
D. Spoločenská zodpovednosť, filantropia a PR pre neziskové organizácie | ||
1. miesto: #OciPrePlac | Oliver agency v spolupráci s Getlike | Not in our town,Post Bellum |
2. miesto: Adoptuj si posteľ | Elite Solutions | Depaul Slovensko |
3. miesto: Nepočujúce dieťa | PRime time v spolupráci s Mayer McCann Erickson | Nadačný fond Telekom pri Nadácii Pontis |
PRAMEŇ: APR SR |