Rozbehnúť náhradu za Bleskovky pomáha Istropolitana

 

Bulvárny spravodajský portál Topky.sk sa snaží ľudí upozorniť, že zmenil adresu. V kampani od agentúry Istropolitana D'Arcy hlási, že spolu s ním sa sťahujú aj celebrity, o ktorých píše.

 

Vizitka kampane

Produkt: Topky.sk

Zadávateľ: Zoznam

Agentúra: Istropolitana D'Arcy

Team leader: Branislav Bezák

Art director: Vlado Ďurajka

Copywriter: Vlado Janček

Account manager: Tomáš Halmeš

Použité médiá: print, billboardy, radio, TV

Termín nasadenia (od do): august

Cieľová skupina: používatelia internetu doma aj v zamestnaní, 15-50 rokov, väčšinou stredoškolské vzdelanie

Marketingový cieľ kampane: Komunikácia a podpora novej značky Topky.sk

TV spot: 10s

 

 

 

"Adela sa presťahovala!" či "Britney tiež mení adresu!" svieti na billboarde z kampane, ktorú Istropolitana v rámci rebrandingu odštartovala pred vyše týždňom. V charakteristickej červerno-čierno-bielej grafike ľuďom oznamuje, aby portál už nehľadali na starej adrese Bleskovky.sk.

 

"Verejnosť chceme pripraviť na zmenu a nový brand," hovorí o kreatíve account manager Istropolitany Tomáš Halmeš.

 

Podobný koncept zvolil koncom jari v kreatíve aj nový konkurent Topiek - Ringierov bulvárny Čas.sk a jeho materský denník Nový Čas. Agentúra MUW Saatchi & Saatchi zvolila pre kampaň oboch médií rovnakú farebnú kombináciu a takisto stavala na menách celebrít. Pre papierový Nový čas z nich vytvorila slovnú hru. Viac informácií.

 

Napriek spoločným znakom oboch kampaní sa kreatívci z Istropolitany neobávajú, že by sa nový brand Topky.sk nepodarilo dostatočne odlíšiť. Zvoliť odlišný prístup a predstaviť nový portál v iných farbách alebo s iným nápadom nepovažujú za potrebné. "Korporátne farby Topiek aj Času sú rovnaké, prečo by z nich niekto mal upúšťať?" pýta sa Halmeš.

 

Zoznam aj napriek rebrandingu na Topky stále pracuje aj so starou značkou Bleskovky. Ich logo je naďalej v hlavičke webu. Podľa Halmeša priemerný čitateľ zložitú situáciu okolo Topiek nevníma a postupný prechod na nový brand by ho nemal dezorientovať.

 

Zoznam so svojím bulvárnym projektom opúšťa pôvodnú značku nedobrovoľne, prikázal mu to súd. Zmenu sa snaží zjemniť novým logom podobným tomu starému, práve prebiehajúcu kampaň chce v najbližších mesiacoch podľa Istropolitany obohatiť o druhú vlnu. V tej by sa mal komunikovať samostný obsah Topiek a ich pripravovaný nový dizajn. Viac o súdnom zákaze.

Prvá kampaň pre Topky.sk pracuje s menami celebrít. Rovnako ako Nový Čas.

Rozbehnúť náhradu za Bleskovky pomáha Istropolitana