Nová smernica zakazuje aj reklamy, v ktorých sú v školských laviciach dievčatá považované za menej vzdelané ako chlapci, ale aj mužov, ktorí majú problémy prebaliť batoľa a podobne.

Briti budú mať možnosť podať podnet na kampaň, pri ktorej si myslia, že nové pravidlá porušila. Následne ich bude ASA hodnotiť, na posúdenie bude mať dvanásť mesiacov.

Spoločnosti vo svojej komunikácii ďalej nebudú môcť napríklad znevažovať mužov, ktorí vykonávajú „ženské“ činnosti alebo budúcim mamám dávať do pozornosti, že je dôležitejší ich výzor či uprataný dom.

„V reklamách však neprestanete vidieť mužov, ktorí majstrujú alebo ženy pri nákupoch. Nemyslíme si totiž, že všetky stereotypy sú škodlivé a urážajúce. Dali sme však dokopy zopár príkladov, ktoré za také považujeme,“ cituje slová šéfa komunikácie ASA Craiga Jonesa Sky News.

Pol rok na prípravu 

Škodlivé stereotypy podľa ASA môžu okrem iného aj „obmedzovať rozhodnutia, snahy a príležitosti u detí, mladých aj dospelých ľudí. Reklamy ich v mnohých prípadoch môžu zveličovať a mať priamy dopad na nerovnosť medzi pohlaviami v spoločnosti“.

„Naše dáta ukazujú, že stereotypy v reklamách skutočne dokážu prispieť k nerovnosti, čo platí pre nás všetkých. Jednoducho povedané, zistili sme, že tieto reklamy môžu hrať rolu v obmedzovaní ľudského potenciálu,“ hovorí šéf ASA Guy Parker.

Úrad ukázal ako príklad škodlivého stereotypu aj reklamu kvetinárstva Tereflora v hlavnej úlohe s topmodelkou Adrianou Lima. „Páni, 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa