Používateľom koncom marca ukázal výrobca fľašu s pivom prezlečenú do retro balenia s legendárnym logom bažanta a označením '73. Ľudí zároveň upozornil, že tento príspevok nemajú ďalej zdieľať medzi svojimi priateľmi, ale túto informáciu si majú nechať len pre seba.

Retro pivo zo 73. roku promuje Zlatý bažant retro kampaňou

Zdroj: Zlatý Bažant

Pár dní nato na Facebooku značka zverejnila video s komentárom „Klasiku zo závodu v Hurbanove si nenecháme len pre seba. Podelíme sa s vami o legendárnu chuť z Hurbanova. Už čoskoro“.

Aktualizované 1. 4.: Heineken novinku predstavil na oficiálnom evente. Zlatý Bažant '73 je svetlý dvanásťstupňový ležiak s obsahom alkoholu 4,5 percenta inšpirovaný zachovaným varným listom piva Zlatý Bažant zo 16. apríla 1973. Pivo sa varí 6-týždňov a jeho trvanlivosť je 18 týždňov.

Dostupné je od začiatku apríla v pôvodných vratných pollitrových fľašiach a v čapovanej forme. Odporúčaná maloobchodná cena je 0,79 eura. Pivovar novinkou plánuje osloviť mladšiu generáciu pripomenutím minulosti v „cool“ retro dizajne, u starších konzumentov má vzbudzovať nostalgické spomienky.

„Spomienky strednej či staršej generácie pivárov na Zlatý Bažant sa spájajú výhradne s klasickou pivnou fľašou, a my sme chceli ich očakávania pri uvedení piva inšpirovaného minulosťou naplniť do bodky. Vratná sklená fľaša je navyše najekologickejším typom obalu, a s našou novinkou sa snažíme zároveň motivovať konzumentov na vychutnávanie si piva z tohto typu balenia,“ vysvetľuje riaditeľ marketingu Heineken Slovensko David Zappe.

Pivovar plánuje novinku podporiť masívnou kampaňou v štýle „retro“, ktorú spúšťa v priebehu nasledujúcich týždňov. Kampaň bude nasadená v televízii, printe, online či v mieste predaja. Dizajn produktu majú podporiť aj „retro“ prepravky na pivo či tradičné keramické výčapy umiestnené vo vybraných puboch.

Aktualizované 2. mája 10:50: Spotová časť kampane odštartovala premiérou na Facebooku 1. mája, kde značka ukázala prvé dve reklamy Rím a Hrdosť ladené v retro štýle. Cez víkend Zlatý Bažant predstavil aj nový retro rozhlasový spot Skutočný šperk.

Zlatý Bažant v rámci uvedenia novinky otvára aj špeciálny retro lokál, ktorý nazval Pohostinstvo '73. Otvorenie naplánoval na 1. apríla 2016 v OD Dunaj na Námestí SNP v Bratislave.

Pri udalosti na Facebooku uvádza, že nejde o žiadny prvoaprílový žart a že to dokáže už čoskoro. O priestore tiež hovorí, že sa v ňom ľudia vrátia v čase o pekných pár rokov dozadu do obdobia 70. rokov. Do doby, ktorá mala svoje čaro a ducha. Napomôcť k tomu má dobové posedenie, viaceré predmety, nápoje a pochutiny.

Retro nie je pre značku žiadnou novinkou. V roku 2011 priniesol v závere leta limitovanú edíciu plechoviek s pôvodným dizajnom z roku 1971. Retro plechovka nebola v predaji samostatne, ale bola súčasťou multibalenia piva Zlatý Bažant 12°, ktorý obsahoval tri štandardné pollitrové fľaše a jednu bonusovú plechovku v objeme 0,33 l. Akcia bola vtedy určená najmä zberateľom a nadšencom piva Zlatý Bažant. 

Retro pivo zo 73. roku promuje Zlatý bažant retro kampaňou

Zdroj: Heineken Slovensko

V správe sme zmenili pôvodný nadpis (Zlatý Bažant sa vracia do 70. rokov. Ponúkne retro pivo v retro bare).