Používateľom koncom marca ukázal výrobca fľašu s pivom prezlečenú do retro balenia s legendárnym logom bažanta a označením '73. Ľudí zároveň upozornil, že tento príspevok nemajú ďalej zdieľať medzi svojimi priateľmi, ale túto informáciu si majú nechať len pre seba.
Zdroj: Zlatý Bažant
Pár dní nato na Facebooku značka zverejnila video s komentárom „Klasiku zo závodu v Hurbanove si nenecháme len pre seba. Podelíme sa s vami o legendárnu chuť z Hurbanova. Už čoskoro“.
Aktualizované 1. 4.: Heineken novinku predstavil na oficiálnom evente. Zlatý Bažant '73 je svetlý dvanásťstupňový ležiak s obsahom alkoholu 4,5 percenta inšpirovaný zachovaným varným listom piva Zlatý Bažant zo 16. apríla 1973. Pivo sa varí 6-týždňov a jeho trvanlivosť je 18 týždňov.
Dostupné je od začiatku apríla v pôvodných vratných pollitrových fľašiach a v čapovanej forme. Odporúčaná maloobchodná cena je 0,79 eura. Pivovar novinkou plánuje osloviť mladšiu generáciu pripomenutím minulosti v „cool“ retro dizajne, u starších konzumentov má vzbudzovať nostalgické spomienky.
„Spomienky strednej či staršej generácie pivárov na Zlatý Bažant sa spájajú výhradne s klasickou pivnou fľašou, a my sme chceli ich očakávania pri uvedení piva inšpirovaného minulosťou naplniť do bodky. Vratná sklená fľaša je navyše najekologickejším typom obalu, a s našou novinkou sa snažíme zároveň motivovať konzumentov na vychutnávanie si piva z tohto typu balenia,“ vysvetľuje riaditeľ marketingu Heineken Slovensko David Zappe.
Pivovar plánuje novinku podporiť masívnou kampaňou v štýle „retro“, ktorú spúšťa v priebehu nasledujúcich týždňov. Kampaň bude nasadená v televízii, printe, online či v mieste predaja. Dizajn produktu majú podporiť aj „retro“ prepravky na pivo či tradičné keramické výčapy umiestnené vo vybraných puboch.
Aktualizované 2. mája 10:50: Spotová časť kampane odštartovala premiérou na Facebooku 1. mája, kde značka ukázala prvé dve reklamy Rím a Hrdosť ladené v retro štýle. Cez víkend Zlatý Bažant predstavil aj nový retro rozhlasový spot Skutočný šperk.
Zlatý Bažant v rámci uvedenia novinky otvára aj špeciálny retro lokál, ktorý nazval Pohostinstvo '73. Otvorenie naplánoval na 1. apríla 2016 v OD Dunaj na Námestí SNP v Bratislave.
Pri udalosti na Facebooku uvádza, že nejde o žiadny prvoaprílový žart a že to dokáže už čoskoro. O priestore tiež hovorí, že sa v ňom ľudia vrátia v čase o pekných pár rokov dozadu do obdobia 70. rokov. Do doby, ktorá mala svoje čaro a ducha. Napomôcť k tomu má dobové posedenie, viaceré predmety, nápoje a pochutiny.
Retro nie je pre značku žiadnou novinkou. V roku 2011 priniesol v závere leta limitovanú edíciu plechoviek s pôvodným dizajnom z roku 1971. Retro plechovka nebola v predaji samostatne, ale bola súčasťou multibalenia piva Zlatý Bažant 12°, ktorý obsahoval tri štandardné pollitrové fľaše a jednu bonusovú plechovku v objeme 0,33 l. Akcia bola vtedy určená najmä zberateľom a nadšencom piva Zlatý Bažant.
Zdroj: Heineken Slovensko
V správe sme zmenili pôvodný nadpis (Zlatý Bažant sa vracia do 70. rokov. Ponúkne retro pivo v retro bare).