Podľa Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR) sú reklamy Všeobecnej úverovej banky alebo mobilného operátora Orange v rozpore s etickým kódexom RPR. Arbitrážna komisia sa na tom uzniesla na svojom poslednom zasadnutí 9. augusta.
Rada uznala za opodstatnené sťažnosti na reklamnú kampaň "Flexipôžička" Všeobecnej úverovej banky. VÚB podľa komisie neeticky zmenila podmienky propagovanej služby po ukončení promokampane na nevýhodnejšie. Ako jeden z hlavných benefitov prečo by sa mal klient rozhodnúť práve pre úver, bola možnosť predčasného splatenia pôžičky bez poplatku.
Jedna zo série kampaní VÚB bola uznaná ako nekorektná.
Po skončení kampane VÚB banka zrušila tento benefit a začala predčasné splatenie spoplatňovať sadzbou 5%.
Orange v kampani na produkt "Prima variant mesiac" zase neumožnil všetkým klientom využívať lacnejšie služby tak, ako uvádzal v reklame. Podľa komisie však v tomto prípade mohli nepresnosť spôsobiť technické problémy. "Predmetná kampaň bola zrejme koncipovaná správne, ale z technických dôvodov na strane zadávateľa reklamy nebola služba zákazníkovi plnohodnotne sprístupnená a pri prvom kontakte bol aj nesprávne informovaný zo strany zadávateľa," píše sa vo vyhlásení RPR.
Za ďalšie problematické kampane komisia uznala reklamu OTP banky na produkt "Povinné zmluvné poistenie + cestovné poistenie zdarma", kde zadávateľ nesprávne informoval o benefitoch ktoré ponúka. Ako neetické komisia posúdila reklamy dovolenkového rezoru Domica a stávkovej kancelárie Fortuna.
Päť podnetov na preskúmanie sporných kampaní bolo podľa komisie neopodstatnených. Tlačová správa.