Britský reťazec oznámil spoluprácu s novou reklamnou agentúrou Ogilvy & Mather, ku ktorej patrí v rámci skupiny slovenská Istropolitana Ogilvy.

Novú stratégiu značky Tesco agentúra pripraví pre všetky štyri krajiny V4 – Slovensko, Maďarsko, Českú republiku a Poľsko.

Zmena agentúry súvisí so širším kontextom zmien v skupine Tesco, ktoré na viacerých trhoch bojuje s poklesom tržieb. Britská firma v rámci úsporných opatrení plánuje zredukovať lokálne manažmenty. s tým, že tento región by sa mal riadiť centrálne z Prahy.  (oprava: uvedená informácia bola nesprávna)

„Agentúra Ogilvy & Mather má za sebou úspešnú minulosť a odborné skúsenosti na všetkých trhoch, kde pôsobíme. V nadchádzajúcom období agentúra zohrá kľúčovú úlohu pri opätovnom hľadaní cesty k zákazníkovi a obnovení dôvery k značke Tesco,“ uviedol pre Mediálne.sk koordinátor komunikácie Tesco Stores SR Tomáš Ferenčák.

Tesco spolupracovalo s Made by Vaculik na kreatívnych konceptoch od roku 2013. Nevýhodou slovenskej agentúry bolo zrejme to, že nepatrí k medzinárodnej sieti, zastúpenej všade tam, kde pôsobí aj Tesco.

Otázne je, ako aktívne bude Istropolitana Ogilvy pripravovať komunikačné aktivity pre Tesco. V prípade medzinárodných značiek sa stratégie často pripravujú v rámci centrály pre daný región, miestne agentúry už len manažujú lokalizáciu a nasadenie kampane.

Tesco pritom spoluprácu s Made by Vaculik úplne neukončí. „Radi by sme poďakovali agentúre Made by Vaculik za ich doterajší prínos značke a za profesionalitu s akou riešia prebiehajúcu zmenu. Na Slovensku však naďalej budeme spolupracovať i s agentúrou Made by Vaculik a to v oblasti digitálnej komunikácie,“ dodáva hovorca.

V minulosti za kreatívnym konceptom kampaní Tesca na Slovensku a súčasne aj v Českej republike stála napríklad agentúra Retail marketing practice. Viac informácií.

Istropolitana Ogilvy má v súčasnosti vo svojom portfóliu značky VÚB banka, Magna - Deti v núzdzi, Peugeot či Kaktus Bike.