Promo na službu „chytrý balík“ s tvrdením, že „najchytrejší Slováci sú v Telekome“ donútila sťažovateľov obrátiť sa na oboch regulátorov. Reklamná rada už rozhodla, že spot je v poriadku a neporušuje kódex. Ako bod programu má sťažnosť zaradený aj licenčná rada, zaoberať sa ňou bude 10. júna.
„V tomto prípade boli doručené dve podania fyzických osôb. Sťažovatelia mali námietky voči vete Najchytrejší Slováci sú v Telekome, ktorá ich uráža a pýtajú sa, či sú menej chytrí, respektíve múdri, ak nie sú klientmi Telekomu,“ priblížila Margita Cafíková z programového odboru RVR. Sťažnosť konkrétne mieri na televíziu Markíza, ktorá spoty vysielala. Nasadené boli aj na iných staniciach.
Aj na reklamnej rade sa sťažovalo viacero fyzických osôb, ktoré upozorňovali na televízny spot Telekomu. Arbitrážna komisia (AK) RPR napokon reklamu odobrila.
„V reklame je využitá prípustná miera vtipu a reklamného nadsadenia, ktoré možno vzhľadom na celkové humorné ladenie kampane považovať za akceptovateľné,“ uviedol v rozhodnutí regulátor.
Reklamnej rade neprekážal ani samotný slogan, ktorý podľa komisie nemožno vnímať doslovne, ale treba ho interpretovať v kontexte cieľa reklamy a názvu propagovaného balíka služieb.
„AK RPR nie je toho názoru, že reklama uráža alebo dehonestuje zákazníkov konkurenčných spoločností,“ uzavrela komisia.
Kampaň na „chytrý balík“ odštartoval Telekom v marci teasingom, v ktorom vo vizuáli tvrdil, že súčet štyroch jednotiek je jedna odkazujúc na web najchytrejsislovaci.sk.
Po odhalení operátor komunikoval pozicioning „chytrého operátora s chytrou ponukou“. Hlavnými hrdinami kampane sú dvaja uletení vedci, ktorí v prostredí svojho laboratória testujú, či zlepšováky naozaj fungujú. Kampaň je z dielne MUW Saatchi & Saatchi, ktorá je dvornou agentúrou telekomunikačnej spoločnosti.