Reklamný trh sa začne konsolidovať budúci rok, tvrdí Zenith Optimedia

 

 

Reklamný trh stále klesá, no nie je to vyslovene zlá správa. Dno by mohol dosiahnuť ešte tento rok, čo by znamenalo, že od budúceho roka by sa mohla brandža začať konsolidovať. Vo svojej poslednej správe to na najbližšie dva roky predpovedá agentúra Zenith Optimedia. Informoval o tom Brand Republic.

 

V prognózach Zenith Optimedie by mal budúci rok nastať prelom vďaka silným marketingovým témam. Tými budú významné športové a politické udalosti. Výdavky na reklamu by mohla pomôcť navýšiť zimná olympiáda, majstrovstvá sveta vo futbale a kongresové voľby v Spojených štátoch.

 

Zlepšenie situácie bude v budúcom roku podľa Optimedie iba mierne. V USA by mal po reklamnej stránke pokles pokračovať, západná Európa bude pravdepodobne stagnovať. Obnovenie rastu predpovedá Optimedia pre strednú a východnú Európu, juhovýchodnú Áziu a Latinskú Ameriku. Práve Ázii by sa malo dariť najlepšie. Konkrétne Čína by mohla budúci rok výdavkami na reklamu prerásť Veľkú Britániu a stať sa štvrtým najväčším reklamným trhom.

 

Prognózy na budúci rok robí Optimedia na základe vývoja z prvých dvoch tohtoročných kvartálov. Tie sa zatiaľ podľa agentúry vyvíjajú nepriaznivo. Prvý kvartál dopadol horšie, než sa predpokladalo, v druhom poklesy naďalej pokračujú.

 

Negatívne prognózy na tento rok priniesla Zenith Optimedia už na jar tohto roka. Vtedy hovorila špeciálne o reklamnom trhu vo Veľkej Británii. Viac informácií.