Telekom odštartoval svoju vianočnú kampaň už koncom októbra, avšak vianočné motívy si nechal až na neskôr. V sviatočnej kampani je však hlavnou postavou stále kuriér, ktorý sa ocitol na vianočných trhoch. Reklama od agentúry MUW Saatchi & Saatchi nezabudla ani na Petra Sagana, ktorému muž prináša teplý nápoj. V spote operátor promuje darovanie dát cez aplikáciu.

4ka vo vianočnej kampani hovorí o tom, že pre verejnosť nemá nič nové, len stále výhodnú ponuku. V spotoch stavila na teleshopping, v ktorom sviatočnú ponuku predáva dvojica Dieter a Jürgen vtipným spôsobom. V balíčkoch sa totiž nenachádza nič, sú prázdne. Kreatívny koncept kampane vytvorila agentúra Mark BBDO.

Orange spolu s reklamnou agentúrou Wiktor Leo Burnett spája sviatky so svojou ponukou balíkov Love, ktorá je kombináciou hlasových paušálov, pevného internetu a televízie. V spote sa aktuálne objavil už aj Santa Claus, ktorý šialene tancuje priamo v obývacej izbe. Komunikuje štedrú ponuku zariadení pre celú rodinu.

O2 odštartovalo vianočnú kampaň s claimom „Spravte si radosť s našou dvojkou“. Atmosféru sa tento rok operátor rozhodol vytvoriť bez stromčekov, kaprov či rolničiek, vraj na pekné Vianoce stačí málo. Hlavnú úlohu má v spote uškatec Tóno z predošlej kampane. Kampaň vytvorili agentúry Oliver Agency a Triad Advertising.

Lidl tento rok nevsadil na velebenie žien v kampani, ale hovorí o tom, že sú neobyčajné. Voiceover sa v kampani pýta ľudí, či nevedia, kedy sa Vianoce stali takými umelými, nadutými, naoko dokonalými a na to, prečo sa všetci tvária, že to tak má byť. Ukazuje teda skutočné, veselé Vianoce a verejnosť vyzýva, aby jednoducho oslávili tie svoje vlastné, nedokonalé sviatky s nefunkčnými svetielkami či nevydareným koláčom.

Vianoce Coop Jednota sú túto sezónu tak trochu nórske. V spote sa okrem Baču a Honelníka objavil na salaši aj Santa Claus, ktorý rozpráva svojim rodným jazykom. Má moderné sane, ktoré však honelník nešikovne zničí a tak vymyslia náhradu. Reťazec aj tentokrát promuje vianočnú spotrebiteľskú súťaž. Kampaň pripravila agentúra Jandl.

Tesco tento rok zrecyklovalo minuloročnú kampaň, v ktorej vybrané hračky testujú najväčší odborníci – deti. Doplnkom ku pôvodnej kampani sú televízne a online videá, ktoré vytvorili agentúry Ogilvy Mather a Istropolitana Ogilvy. Vianočná kampaň prebieha okrem Slovenska aj v Česku, Maďarsku a Poľsku.

Nemecký Kaufland uviedol svoju sviatočnú komunikáciu približne mesiac pred Vianocami. Odkazuje v nej na klasickú situáciu, keď sa stretáva celá rodina a namiesto pohody sa sviatočný večer premení nepríjemnú atmosféru plnú hádok a konfliktov. Reťazec však dáva návody na to, ako sa dá napriek tomuto riziku dosiahnuť harmónia v rodine. Kampaň vytvorila agentúra Heimat Berlin.

Vianočný spot od Zlatého Bažanta nadväzuje na predošlú retro komunikáciu k produktu Zlatý Bažant ’73. Kampaň ukazuje ako sviatky trávi súčasná domácnosť, čo znamená ľudia v 70-tych rokoch. Moderný manžel šetrí lesy a stavia stromček z plastu, tešia sa z vianočných svetielok a z farebného televízora. Kampaň vytvorila agentúra Wiktor Leo Burnett.

Pepsi vo vianočnej komunikácii nadväzuje na svoju letnú porovnávaciu kampaň kolových nápojov, ktorú aplikovala na elfov, ako hlavné symboly vianočnej atmosféry. V kampani od agentúry Mark BBDO nezabúda na emócie a spoločne strávené rodinné okamihy. Kampaň sprevádza claim „Pre lepšiu chuť Vianoce!“ a okrem televízie môže verejnosť stretnúť elfov v uliciach miest či vybraných nákupných centrách.

Kofola aj tento rok recykluje a prináša starý známy spot, v ktorom dievčatko a jej otca naháňa diviak. Spot je aj tento rok doplnený o vsuvku, v rámci ktorej Kofola predstavuje svoju sviatočnú limitovanú edíciu - Kofola Vianočná slivka so škoricou. Záver spotu je animovaný a limitovanú edíciu v ňom pred očami divákov varí staršia pani s veľkými očami.

VÚB banka tieto Vianoce hovorí, že pôžičku môžu zákazníci sfúknuť rýchlo. Petra Polnišová, ktorá je tvárou značky dlhodobo, prechádza mestom a ukazuje situácie, v ktorých si chcú ľudia požičať peniaze od svojich priateľov, avšak sa im nedarí. Reklame od agentúry Istropolitana Ogilvy zatiaľ chýbajú stromčeky a ďalšie vianočné motívy, zatiaľ v nej len nasnežilo.

Aké by boli Vianoce bez ukričaného mimozemšťana z kampane značky Alza. V spote verejnosť upozorňuje na možnosť výmeny nevhodných darčekov. V reklame si s nim zahralo zlaté prasa, ktoré nebolo spokojné s vianočným svetrom alebo vianočný sob, ktorý dostal hoverboard.