Viaceré fyzické osoby sa obrátili na Radu pre reklamu so sťažnosťou, že reklama propagujúca pôžičku negatívne vykresľuje českého turistu, ktorý sa v spote objavil spolu s hlavnými hrdinami.

„Televízny spot negatívne vykresluje ‚typické české vlastnosti‘, akou je napríklad požičiavanie si vecí. Reklama uráža národnostné cítenie spotrebiteľov a je spôsobilá vyvolať neznášanlivosť medzi príslušníkmi českého a slovenského národa,“ tvrdí verejnosť.

Rada pre reklamu má však na túto skutočnosť úplne iný názor a spot označila za etický. „Cieľom reklamy bola propagácia výhodnosti prenesenia si pôžičiek do Slovenskej sporiteľne. Zadávateľ komunikuje posolstvo reklamy prostredníctvom reklamného príbehu z prostredia kempu, v rámci ktorého prezentuje priateľské spolunažívanie a vzájomnú výpomoc,“ uviedla RPR.

Ako ďalej dodáva, v reklame bola využitá miera humoru a reklamného nadsadenia, ktorú nie je možné vnímať doslovne, ale je potrebné ich interpretovať v kontexte komunikačného posolstva.

Tento mesiac na Rade výnimočne „prešla“ aj polonahá modelka a spolu s ňou dvojzmyselný slogan „Postavíme vám ho kdekoľvek“ pre firmu Domus BV, ponúkajúcu vonkajšie lešenie.

Komisia bola mierumilovná aj v prípade vonkajšej reklamy s názvom „Veľký, väčší, Aphrodisia XL“ zadávateľa Imperial Vitamins, ktorá na vizuáloch propaguje prípravok na zvýšenie mužskej potencie.

Naopak internetová reklama s názvom „Hľadáte krbovú vložku?“ má problém. Komisia sa totiž zhodla so sťažovateľom, že vizuál reklamy, na ktorom je vyobrazená modelka s hlavou v krbe je urážajúci a sexistický a označila ju za neetickú.

Reklamná rada odobrila spot Slovenskej sporiteľne, ktorý pobúril Čechov

Neetická kampaň spoločnosti ZEN - Zelená energia Zdroj: facebook.com

Nálepkou „bezproblémová“ označila Rada directmailovú kampaň „Kupón na dvojnásobok voľných minút za rovnakú cenu“ od zadávateľa Slovak Telekom, reklamnú kampaň „Hokej je krásna hra. Užívaj si ju aj ty po celú sezónu“ zadávateľa HC Slovan Bratislava, televízny spot „Bonus 150 eur pri prenose čísla“ zadávateľa Telefónica Slovakia, internetovú reklama „Porovnali sme pre vás poplatky za bežné účty“ zadávateľa Zuno Bank AG, aj televízny spot s názvom „OB Pro Comfort“ zadávateľa Johnson & Johnson.

V rozpore s Kódexom nie je ani kampaň „Chytrý balík sa oplatí“ zadávateľa Slovak Telekom, pri ktorej sa sťažovateľ ponosoval, že operátor tvrdením Najchytrejší Slováci sú v Telekome uráža zákazníkov ostatných poskytovateľov a naznačuje, že sú menej „chytrí“.

Neetickou však bola podľa RPR iná kampaň Telekomu - televízny spot „Easy karta je fér“, ktorá podľa regulátora nedostatočne vysvetľovala podmienky ponuky. Pokiaľ išlo o predmet sťažnosti, v tom RPR nedala autorovi za pravdu - tvrdil, že používaním slovných hračiek - „pomaranč“ a „bublina“ - znevažuje konkurenciu, čo Rada odmietla.