Podľa AK RPR nedodržala pravidlá VÚB banka v televíznom spote s herečkou Petrou Polnišovou a reklamou na Facebooku. Sporná bola prezentácia Kombiproduktu.
Sťažovateľ pripomenul, že Kombiprodukt delí vloženú sumu na dve časti – prvá vo výške tretiny vkladu ide na termínovaný účet, kde VÚB garantuje zvýhodnený úrok tri percentá ročne na prvých dvanásť mesiacov.
„Následne sa vklad úročí štandardnou sadzbou pre ročné vklady (tá je aktuálne 0,05 % ročne). Druhá dvojtretinová časť ide do fondov, pričom klient si môže vybrať z ponuky siedmich fondov. Tieto fondy za posledné 3 roky dosiahli celkové zhodnotenie -5,89 percenta až +6,49 percenta,“ píše sa v tlačovej správe zo zasadnutia komisie.
VÚB podľa sťažovateľa zavádzala použitím spojenia „znásobiť úspory“ vzhľadom na to, ako sa uvedené fondy vyvíjali a tiež v súvislosti so sadzbami termínovaných vkladov.
„Aj keď drobné písmenká, samozrejme, hovoria o tom, že výkonnosť fondov je závislá od situácie na trhu a nie je garantovaná, nikto súdny (vrátane VÚB) nemôže očakávať, že v dohľadnej dobe sa vložená suma môže naozaj ‚znásobiť‘,“ tvrdí sťažovateľ. Dodáva, že „znásobenie“ podľa slovníka slovenského jazyka znamená „mnohonásobné zväčšenie“, čím VÚB v reklame zavádza.
Podľa Komisie banka v jednotlivých scénach spotu využila určitú mieru humoru a reklamné nadsadenie. Tie upozorňujú na riziká investovania do iných komodít, čím VÚB pravidlá neporušila.
Ako problémové však Komisia vníma
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?