KAMPAŇ 2/16
Hodnotenie: 3,01 / 5 bodov
Zadávateľ: Ringier Axel Springer
Agentúra: Creative Department
Viac o kampani sa dočítate nižšie.
2. miesto
Sitkom László a Ildikó
Hodnotenie: 2,58 / 5 bodov
Zadávateľ: OTP Banka
Agentúra: Café Communications
3. miesto
Hypotéka s príspevkom
Hodnotenie: 2,175/ 5 bodov
Zadávateľ: VÚB Banka
Agentúra: Istropolitana Ogilvy
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov 5)
Nový čas | Aktuality.sk | VÚB | Carpathia | OTP | |
NÁPAD | 2 | 3 | 2.15 | 2.15 | 2.75 |
PRÍNOS | 1.775 | 3.025 | 2.2 | 1.925 | 2.4 |
SPOLU | 1.89 | 3.01 | 2.18 | 2.04 | 2.58 |
Reklama s veľkým „Nie“ získala „Áno“
Vydavateľstvo Ringier Axel Springer v kampani pre spravodajský portál Aktuality.sk stavilo na najznámejšie tváre z redakcie. Nápad zaujal porotcov Kampane mesiaca a získal prvenstvo v hlavnej kategórii „Kampaň“.
V spotoch a na vizuáloch sa hlavnými tvárami stali - šéfredaktor Peter Bárdy, hlavný komentátor Dag Daniš a šéf investigatívy Marek Vagovič. Trojica odmieta tunelovanie, rozkrádanie a korumpovanie.
„Byť iba kvalitatívnymi spravodajcami už dnes nestačí ani v online. Aktuality.sk preto urobili skvelý krok a vytvorili tím investigatívnych novinárov. Za týmto tímom zároveň stojí nezávislé vydavateľstvo. Aktuality.sk sú okrem spravodajstva o odhodlaní a odvahe písať otvorene o veľkých ekonomických a politických kauzách. Presne to sme potrebovali ľuďom povedať,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk strategy director z agentúry Creative Department Maroš Kemény.
Kampaň využíva výrazné obrazové verbálne prvky a posilnené o slovo „Nie“. To tvorí akcent v grafike slov v znení „nie“. Tie mali jednoznačne hovoriť o zásadovom postoji kľúčových ľudí z portálu.
Ringier Axel Springer komunikuje aj devízy svojho seriózne ladeného spravodajského webu, ktoré vzišli z objednaného prieskumu v agentúre TNS Slovakia. Podľa vydavateľstva medzi dôvody, pre ktoré čitatelia navštevujú Aktuality.sk, patria najmä domáce správy, aktuálnosť a objektívnosť.
Zdroj: Ringier Axel Springer
„Aktuality.sk si uvedomujú, že na Slovensku je medzera na trhu pri serióznej investigatíve. V kampani stavili na silné odkazy a známe žurnalistické mená. To môže fungovať,“ komentuje kampaň jeden z porotcov verejnosti Michal Halmeš.
Naopak, ďalší z laických porotcov má iný názor. „Nič nové, zvýrazníme slovo ‚Nie‘ a nič viac. Zaradili sa do radu mnohých iných ‚nezávislých‘ médií,“ uvádza porotca Peter Krnáč.
Zdroj: Ringier Axel Springer
Kampaň od reklamnej agentúry Creative Department zabodovala aj v kategórii Print, kde rovnako získala prvenstvo.
Vizitka tvorcov
Juraj Kusý, executive creative director (Creative Department)
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš „dream job“?
Vždy som riešil nejaké vizuálne formy vyjadrenia a reklama bola ideálnym spôsobom, ako to robiť a zároveň neprerobiť :-) A keďže sa jej venujem už pol života, zdá sa, že to bude aj môj dream job.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Všade a nikde:-) Všetko ma samozrejme podvedome ovplyvňuje, ale na druhej strane, keď už príde konkrétne zadanie, chcem ho riešiť s čistou hlavou a vyhnúť sa podobnosti s akoukoľvek inou tvorbou. A väčšinou, keď už si myslím, že to mám, znovu zistím, že všetko tu už bolo:-) Miesta výskytu nápadov sú obligátne – auto, sprcha, záchod... Žiadne veľké brainstormingy.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Skoro všetky najlepšie ležia niekde v šuplíku. Ale dôležitejšie, ako vypáliť do sveta jeden senzačný samoúčelný scam (scem/nescem), je budovanie efektívnej a konzistentnej komunikácie pre našich stabilných dlhoročných klientov, ako sú napr. Kelt, Krušovice, Ford, Markíza, Lienka pomoci a pod.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Trávim s ňou oveľa viac času ako s rodinou...
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Toho je veľa. Asi sa pričasto pozerám tým okom spotrebiteľa:-)