Reklamná rada evidovala viacero sťažností na sponzorský spot, ktorý diváci poznajú aj z prime-timeu Markízy.
Vidno v ňom veľký opičí zadok a menšiu opicu škriabajúcu väčšiu práve v tejto partii tela. Sťažovatelia namietali, že takýto obrázok je odpudzujúci a ohrozuje dobré meno reklamy ako takej.
Výčitku adresovali nespokojní diváci aj samotnej Markíze za to, že spot zaradila. „Super, nič romantickejšie ako opičia riť, ktorou sa začína každá reklamná prestávka, si neviem predstaviť. Pekne ste pokazili celý film,“ napísala diváčka na Facebooku televízie, keď ju spoty pobúrili počas snímky Hriešny tanec.
Arbitrážna komisia RPR sa spotom zaoberala na marcovom zasadnutí a nenašla na ňom nič, v čom by porušil etický kódex. Podľa regulátora bolo cieľom reklamy propagovať zdravotnícku pomôcku, využívanú pri hemoroidoch, ktorá napomáha zmierniť ich príznaky, akými sú svrbenie a pálenie.
„Svoje komunikačné posolstvo zadávateľ symbolicky odprezentoval zobrazením prirodzeného správania sa opíc v prirodzenom prostredí,“ konštatovala komisia s tým, že predmetné zobrazenie nepovažuje za neslušné či vulgárne. „S ohľadom na propagovaný produkt, ako aj cieľ reklamy, je možné toto zobrazenie považovať za akceptovateľné,“ dodal regulátor.
Kým slovenská reklamná rada spot propagujúci Hemospot odobrila, v Česku iná reklama na výrobok vlani neprešla.
Česká reklamná rada po rozhodnutí súdu v apríli 2014 zakázala propagovať výrobok Hemostop Synbio. V spote so ženským zadkom a animovanými šípkami letiacimi doň výrobca divákom odkazoval: „Príjemnú zábavu bez nepríjemného svrbenia vám praje Hemostop Synbio. Hemostop Synbio pre pevné a pružné cievne steny, pri hemoroidoch“.
Zadávateľom spotov v oboch krajinách je spoločnosť Simply You Pharmaceuticals, ktorá na Slovensku pôsobí cez distribútora Simply You Slovakia. V portfóliu má aj prípravok Clavin na skvalitnenie erekcie. Aj ten je často posudzovaný regulátormi v oboch krajinách, slovenská RPR naposledy sexuálne ladený spot s modelkami takisto schválila. Podľa komisie neboli účinkujúce v reklame vykreslené sexisticky, degradujúco či urážilovo a ich vystupovanie je v kontexte deja reklamných spotov.
Na marcovom zasadnutí sa RPR zaoberala aj spotom spoločnosti Henkel Slovensko. Sťažovateľovi v reklame na čistiaci prostriedok Pur prekážal vypínaný vulgarizmus, ktorý podľa neho nepatrí do reklamy. Rada podnet zamietla, usúdila, že využitie tohto motívu nebolo samoúčelné, ale vychádzalo z opisu situácie, ktorá nepredstavuje pre spotrebiteľa príjemnú činnosť.
„Bolo v kontexte dejovej línie spotu, cieľom ktorého bolo poukázať na vlastnosť čistiaceho prostriedku na umývanie riadu,“ vysvetľuje komisia s dôvetkom, že vulgarizmus nebol explicitne použitý ani ho nebolo možné odčítať z pier hlavnej protagonistky.