Reklama na Kofolu Extra Bylinkovú je nielen len neetická, ale aj v rozpore so zákonom. Na dnešnom zasadnutí o tom rozhodla Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR). Uzniesla sa, že reklama nie je čestná a slušná, ako to vyžaduje legislatíva.
V spote autori zvolili kontroverznú tému - milostný vzťah učiteľky a jej žiaka. Učiteľka najprv študenta skúša na hodine biológie, kde sa preberá téma byliniek. Mladík namiesto požadovanej odpovede zje pomôcky - bylinky, za čo dostane päťku a má ostať po škole. "Po škole" v kabinete sa ukáže, že medzi učiteľkou a študentom je ľúbostný vzťah - najprv sa vášnivo bozkávajú a potom padnú pod stôl, k čomu odznie slogan: "Z byliniek nemôže vzísť nič zlého, nová Kofola Extra Bylinková s mätou, horcom a púpavou."
"Ja si myslím, že to nebolo slušné, bola tiež porušená autorita učiteľa," povedala členka RVR Dana Podracká, ktorá v spote videla aj odkaz na marihuanu, keďže zaľúbený žiak sa volal Konôpka. Rada v tejto veci televíziu Joj upozornila na porušenie zákona a televízii Markíza uložila sankciu v najnižšej možnej výške 3 319 eur, keďže sa už v minulosti dopustila rovnakého prečinu.
Reklamu už v novembri 2011 označila za neetickú Arbitrážna komisia Rady pre reklamu. "Zvolenú tému reklamného príbehu, ktorá zobrazuje ľúbostný vzťah medzi učiteľkou a žiakom, nie je možné považovať za komunikáciu, ktorá by bola pripravovaná s pocitom zodpovednosti voči všetkým cieľovým skupinám," napísala vo svojom rozhodnutí reklamná komisia, podľa ktorej spôsob zobrazenia učiteľky v predmetnej reklame ju prezentuje v úlohe, ktorá nie je etická ani spoločnosťou akceptovateľná. K rovnakému verdiktu o mesiac neskôr dospela aj česká Rada pre reklamu.
Samotná spoločnosť Kofola spot obhajovala, tvrdila, že sa nesie v duchu jej dlhodobej komunikácie a dostáva naň množstvo pozitívnych ohlasov. Rozhodnutie reklamnej rady však chcela rešpektovať.