Inzerát maklérskej spoločnosti - investovanie do životného poistenia bola v rozpore s etickým kódexom slovenskej reklamnej brandže. Na septembrovom stretnutí to skonštatovala Arbitrážna komisia samoregulačného orgánu Rada pre reklamu.
V predmetnom inzeráte boli použité údaje o vysokých ziskoch bez vedomia a súhlasu spoločnosti PFDH aj napriek tomu, že na zverejnenie inzerátu pod obchodným menom tejto spoločnosti je podľa Zmluvy o spolupráci potrebný jej písomný súhlas. Uvedený spolupracovník takýto súhlas nemal a tvrdenia v inzeráte na životné poistenie nie sú pravdivé. Inzerát tak podľa arbitrážnej komisie zavádza spotrebiteľa. Jeho zadávateľom je R. Anguš z Banskej Bystrice. Mediálne.sk nedostalo povolenie zverejniť nález, spoločne s vizuálom, v sekcii Kontroverzné reklamy.
Komisia nesúhlasila s názorom sťažovateľov, že reklamná kampaň Všeobecnej úverovej banky na službu Flexi úver priamo nabáda maloletých, aby presviedčali svojich rodičov alebo iné osoby o potrebe kúpiť im ponúkané služby alebo výrobky.
Ako nepodstatnené vyhodnotila arbitrážna komisia aj sťažnosti na vizuál reklamy na opaľovacie mlieko Dermacol, na ktorom je zobrazená nahá žena od chrbta. Reklama mala podľa sťažovateľa zneužívať dôstojnosť ženy a zároveň ohrozovať mravnosť spoločnosti.
V rozpore s Etickými zásadami reklamnej praxe platných na území Slovenskej republiky nie sú ani reklamy na mapu pokrytia spoločnosti Orange Slovensko, poistenie budov a domácností cez telefón zadávateľa Allianz - Slovenská poisťovňa či reklama na vysokorýchlostný internet od Slovak Telekomu.
Podrobné výstupy zo zasadnutia Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu spoločne s predmetnými reklamami nájdete v sekcii Reklama > Kontroverzné reklamy. (lk)