Agentúrna skupina WPP očakáva, že celý rok bude dosahovať kladné hodnoty zisku. Rast počas prvých piatich mesiacov roka 2010 tak nepovažuje za dočasný. V druhej polovici roka ho potiahnu Ázijské hry, americké voľby do kongresu a Commonwealth Games, píše MediaGuardian.
Od januára do mája si WPP pripísala priemerný medziročný rast na úrovni dvoch percent, pričom v apríli a máji podľa vlastných slov rástla o viac ako päť percent. Najlepšie sa agentúram darí na americkom trhu, ktorý v posledných dvoch mesiacoch zaznamenal sedempercentný rast. Darilo sa aj západoeurópskym trhom. V strednej Európe WPP hovorí o miernom raste.
Americká reklama celkovo na tom zatiaľ tak dobre nie je. Aj tento rok si udrží klesajúci trend, keď reklamné výdavky poklesnú o 0,5 percenta v porovnaní s rokom 2009, predpovedala v polovici júna poradenská spoločnosť PricewaterhouseCoopers (PWC) vo svojej výročnej správe. Výdavky na reklamu na americkom trhu podľa nej nezačnú rásť skôr ako budúci rok. Viac informácií.
Podobný vývoj sa očakáva aj na európskom trhu. Ten sa pomaly zotavuje, ale rásť začne najskôr na jar. Inzerenti totiž míňajú na výrobu a nákup reklamy na majstrovstvá sveta vo futbale menej ako po minulé roky a reklamné agentúry neprestávajú hľadať možnosti, na čom ešte ušetriť. Viac informácií.