Sťažnosti 44 fyzických osôb na reklamnú kampaň "Bodyček" zadávateľa Bet–at-Home.com boli opodstatnené. Hlasovaním o tom rozhodla Arbitrážna komisia (AK) Rady pre reklamu (RPR) s tým, že reklama porušuje Kódex.
Sťažovatelia predmetnému spotu zhodne vytýkali využitie nahoty pohoršujúcim spôsobom, ktoré nesúvisí s produktom. Reklama taktiež zobrazuje ženu dehonestujúcim spôsobom, uzniesli sa členovia reklamnej komisie.
V prípade zobrazenia ženy alebo muža v reklame Etické zásady reklamnej praxe jednoznačne stanovujú požiadavku, že tieto majú byť aspoň v širšom zmysle v kontexte s predmetom alebo cieľom reklamy. Reklamným posolstvom predmetného vizuálu je komunikácia možností stávkovania najmä počas majstrovstiev sveta v hokeji. "Aj napriek tomu, že na vizuáli sú vyobrazené aj prvky súvisiace s hokejom, ich celková kompozícia v nadväznosti na zobrazenie sexuálneho aktu nie je prípustná a s produktom rozhodne nesúvisí," upozorňuje RPR.
Navyše si zadávateľ ako komunikačné médium okrem iného zvolil citylighty, ktoré sú svojím charakterom dostupné širokému cieľovému publiku, vrátane detí. "Aj preto bolo potrebné, aby zadávateľ zvážil obsah svojho posolstva a spôsob, akým ho odkomunikuje. AK RPR uznala námietky sťažovateľov a reklamu vyhodnotila ako porušujúcu Kódex, najmä vo vzťahu k použitému komunikačnému médiu a vzťahu reklamy s produktom," uvádza sa v stanovisku.
Kampaň otvorene kritizovala aj internetová stránka Feministky.sk, ktorá ju zaradila do hlasovania o "Sexistický puk" - anketu o sexistických reklamách. Hlasovať bolo možné do nedele - z 390 hlasov práve reklama Bodyček získala najviac, takmer dve tretiny.
Kampaň čelila kritike aj z úplne iného dôvodu. Rada pre reklamu a Asociácia spoločností prevádzkujúcich kurzové stávky reklame vytýkali, že sa vôbec objavila na slovenských nosičoch a v médiách, keďže zadávateľ bet-at-home tu nemá licenciu na prevádzkovanie stávkových hier.
Citylight s kampaňou Bodyček pred vyše týždňom niekto prelepil papierom s posolstvom „Milujem hokej, táto reklama však nie je okej.“ Feministky aj stávkové spoločnosti sa od tejto aktivity dišťancovali.