Návrh vymedzoval okruh 500 metrov v okolí škôl, školských zariadení, ubytovní mládeže, zariadení sociálnych služieb a zdravotníckych zariadení, kde by sa na reklamných stavbách - bilbordoch nesmela umiestňovať reklama alkoholických nápojov.

Právnou normou kresťanskí demokrati zároveň navrhovali zvýšiť spodnú hranicu sankcie za porušenie zákona z nuly na 33 000 eur. Horná hranica sa mala zvýšiť zo súčasných 64 400 eur na 100 000 eur.

„Je celospoločenským záujmom, aby deti a mládež boli chránené pred alkoholom a aj jeho propagáciou v okolí výchovných a voľnočasových inštitúcií. Rovnako je takýmto záujmom i pomoc osobám od alkoholu závislým a to iste i tým, že v okolí zariadení, kde sa liečia, nebudú umiestňované reklamné stavby s reklamou na alkoholické nápoje,“ vysvetľoval P. Abrhan.

V zákone o reklame sú v súčasnom znení dva odseky upravujúce reklamu alkoholických nápojov. Druhý z nich uvádza, že takýto druh reklamy sa nesmie zameriavať na maloleté osoby a žiadna osoba, ktorú možno považovať za maloletú, sa nesmie v reklame dávať do súvislosti so spotrebou alkoholických nápojov.

Zákaz umiestňovania bilbordov pri školách, detských ihriskách a ďalších miestach, ktoré sú určené primárne pre maloletých, je už formulovaný v etickom kódexe Rady pre reklamu. Má však samoregulačný charakter, porušenia nemožno sankcionovať.

Spúšťačom návrhu legislatívnych zmien je najmä stále prebiehajúca kampaň Gas Familie, ktorá na bilbordoch promuje svoje produkty provokatívnymi vizuálmi, podľa mnohých zameranými práve na mládež. Bilbordy sa objavili aj v blízkosti škôl či protialkoholického centra. Rada pre reklamu na nich našla šesť porušení kódexu.